י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דרמה בירושלים • הגר"א שלזינגר פרש מהמועה"ד

הגאון רבי אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה והרב הפוסק של ירושלים, הגיש את התפטרותו מהמועצה הדתית

הגר"א שלזינגר. צילום: קובי הר צבי
הגר"א שלזינגר. צילום: קובי הר צבי

הגאון רבי אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה והרב הפוסק ברבנות ירושלים, הגיש היום (ב') בצהריים את מכתב התפטרותו מהמועצה הדתית.

הסיבה להתפטרות אומרים גורמים ברבנות הוא פירוק החדר של הרב שלזינגר כדי להכין את לשכותיהם של הרב עמאר והרב שטרן. הרב שלזינגר ראה במעשה פגיעה אישית, והוא החליט להגיש את התפטרותו המידית.

גורמים אחרים במועצה הדתית אומרים ל'בחדרי חרדים': "אין כאן שום פגיעה ברב שלזינגר. הרב סיים את תפקידו לאחר הבחירות. תפקידו כיום הינו להיות רב שכונה ורב שכונה לא אמור לשבת במועצה הדתית, הרבנים הראשיים מחכים לחדר ולשכה עבורם וכעת החלו בהכנתן".

בבחירות האחרונות לרבנות העיר ירושלים, הגיש הרב שלזינגר את מועמדותו לתפקיד הרב האשכנזי וציפה לקבל את תמיכת 'דגל התורה' . אך מועמדותו של הרב משה חיים לאו היא זו שעמדה לו לרועץ.

יהושע ישי יו"ר המועצה הדתית מסר ל'בחדרי חרדים': הרב שלזינגר לא התבקש לעזוב את תפקידו ו\או את משרדו. אני באופן אישי מלא הערכה כלפיו ואני שמח על שבחרתי בו לפני 7 שנים כרב פוסק באגף הכשרות. עם בחירתם של הרבנים הראשיים לירושלים אני נדרש לאתר משכן ללשכתם של הרבנים,לכשהלשכה תאותר סביר להניח שנדרש במסגרת סבב חדרים גם לחדרו של הרב שלזינגר וגם לחדרו של הרב רלב"ג, יודגש כי עם בחירתם של הרבנים הראשיים מתייתר התפקיד של הרב הפוסק (הרב שלזינגר) והרב המורשה לרישום נישואין (הרב רלב"ג).
ירושלים גילה הרב שלזינגר רבנות הרב הפוסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד