כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אתה טעות" • צפו בחילופי המהלומות עם לפיד

שר האוצר הגיע לדיון בוועדת הכספים והותקף על ידי הח"כים החרדים: "אתה טעות של נתניהו שכולנו משלמים עליה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"לא נשמש חותמת גומי לאישור התקציב", כך על רקע המשבר הקואליציוני, כך פתח היום (ב') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) ישיבה שבה הציג שר האוצר את תקציב 2015. סלומינסקי הודיע, ש"במידת הצורך הדיונים על התקציב יימשכו גם אל תוך ינואר".

במהחלך הישיבה סערו הרוחות וח"כ יעקב אשר אמר ללפיד בדיון: "צריך להיות שחקן מושלם בשביל לומר שהתקציב הזה הוא תקציב חברתי. כולנו יודעים שהחלקים של הצמיחה בו הם גידול טבעי. אין בתקציב הזה שום בשורה. הוא מתעלם מהפריפריה וטוב רק לעשירים".

ח"כ אשר הוסיף ואמר: "זהו תקציב מסוכן שמגדיל את הגירעון על חשבון השנים הבאות כשלאף אחד אין מושג מאיפה ישלמו אותו. רק מקודם אמרת שלא תיתן יד לסחטנטת פוליטית. התעקשות על מע"מ 0 למרות כל התנגדות הכלכלנים מהי אם לא גם סחטנות פוליטית".

ח"כ אשר סיים ואמר בציניות: "מינוייך לשר האוצר היא טעות שהייתה טובה עבור נתניהו, אבל כולנו משלמים עליה ביוקר".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר: "יש כל-כך הרבה סתירות במה שהאוצר מצהיר. למשל עלות מע"מ אפס 3.4 מיליארד ₪ ואח"כ אמרו פחות וכך גם בנתוני התקציב. עד הרגע הזה אנחנו לא יודעים מה יש בתקציב המדינה ולא יודעים מה לא, מה יוצע מחוק ההסדרים ומה לא ואף לא מי יהיה שר האוצר בינואר. עשיתם תרגיל: הבאתם חוק הסדרים רזה אבל הכנסתם את מה שתמיד מביאים דרך התקציב. אין כל בשורה רק עבודה בעיניים".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס), סגן שר האוצר לשעבר תקף גם הוא: "תקציב 2015 ייפרץ כבר ברבעון הראשון. סה"כ שנה וחצי של ממשלה וכבר צמיחה שלילית, למרות שקיבלו ירושה מדהימה. יחס חוב-תוצר קיבלו מדהים ואנחנו כבר שומעים את חברות דירוג האשראי שמתחילות לבדוק דברים. מעולם לא נפרצה תקרת ההוצאה. במקום לסגור את קק"ל על כל השחיתות שם מבקשים ממנה גמ"ח של 1 מיליארד ₪. לחזור חזרה לימי הסתדרות העובדים שלקחו הלוואות מקרנות הפנסייה וגרמו לפשיטת רגל שלהן ועכשיו חוזרים על אותה תופעה ולוקחים 1 מיליארד ₪ מקרנות הפנסייה. אסור לגעת בהן".
כספים תקציב לפיד אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד