כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לפיד וליברמן נרתעים: "לא הזמן לבחירות"

שר החוץ ושר האוצר פתחו את ישיבות הסיעה במפלגותיהם בהצהרות הרגעה "לא יהיה שינוי דרסטי גם אחרי בחירות"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ימים לא שקטים עוברים על המערכת הפוליטית. היום בצהריים (ב) הגיע תורו של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בפתח ישיבת הסיעה השבועית בכנסת התייחס שר החוץ לנושא החם ואמר: "כבר לפני שלושה חודשים אמרתי בצורה הכי ברורה שקיימות שתי אופציות: או הקואליציה הנוכחית או בחירות".

ליברמן הוסיף: "אני חוזר ואומר, אני לא רואה שום שינוי דרמטי גם לאחר בחירות. אולי השינוי הדרמטי יהיה אם שלוש המפלגות של המחנה הלאומי - ישראל ביתנו, הבית היהודי והליכוד - יגיעו יחד ל-60 מנדטים".

"קואליציה כזאת היא לא סבירה, אבל אנחנו מקווים שהיא וראש הממשלה יידעו להסתדר ולמצוא את הפשרה הנחוצה או את הטונים הנכונים. כרגע ההסלמה בהתבטאויות לא מוסיפה. אני חושב שאנחנו המפלגה היחידה שאין לה אולטימטומים. אנחנו לא מאיימים ומשתדלים לא לריב עם אף אחד".

עמיתו לקואליציה, שר האוצר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, פתח הצהריים את ישיבת הסיעה השבועית בכנסת ואמר: "אני מגיע לכאן מהדיון הראשון של ועדת הכספים בתקציב ובתכנית הכלכלית שהגשנו לשנת 2015".

"זה לא הזמן לבחירות. זה לא הזמן לתרגילים קואליציוניים. אין שום סיבה אמיתית להקדמת הבחירות. אני לא מקים שום ממשלות חלופיות וכל השמועות האלה הן קשקושים. זה לא מה שהציבור מצפה מאיתנו. הציבור מצפה מאיתנו לגלות אחריות לאומית. המדינה נקרעת. יש גל אלימות ברחובות, באבו סנאן, בכפר כנא, ברחובות ירושלים, במגרשי הספורט. יש גם פה בכנסת שיח מתלהם ואלים שמנוגד לעצם התפיסה של חיים משותפים. זה לא הזמן לאינטרסים פוליטיים. אפשר לפתור את הכל בשעתיים של דיון ענייני, אם מה שמעניין את כולנו זה טובת המדינה ואזרחיה. אנחנו צריכים לפתור את משבר הדיור, אנחנו צריכים להוריד את יוקר המחייה. צריך להתעסק במהות. האחריות שלנו היא לדאוג לחברה הישראלית, לשכבות החלשות ולמעמד הביניים. וזה מה שעשינו בתקציב הזה".

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בפתח ישיבת סיעת העבודה: "אתמול נקבע שיא חדש. נקבע שהצמיחה ברבעון האחרון הייתה שלילית. זה מכה בכל בית בישראל. לכן מוטלת עלינו החובה להפיל ולהחליף את ממשלת נתניהו. אני אומר שמפלגת העבודה תהיה המרכזית בגוש ופסק דינו של הבוחר יהיה העבודה או הליכוד. הציבור יצטרך להחליט אם הוא רוצה דשדוש. הסיעה הראשונה שיוצאת בקמפיין על תקציב המדינה היא מפלגת העבודה תחת הסיסמה: ישראל תקועה עם ביבי".
בחירות ליברמן לפיד הרצוג סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד