י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חוזרים לגוש? החרדים בעד מחיקת ההתנתקות

חברי הכנסת אייכלר, פרוש, ניסים זאב ומיכאלי כבר חתמו על הצעת החוק והסבירו שגם גדולי ישראל התנגדו ל'גירוש'

צלם: דוד קורן
צלם: דוד קורן

הצעת חוק חדשה של ח"כ אורית סטרוק למחיקת חוק ההתנתקות מספר החוקים של מדינת ישראל צוברת תאוצה בכנסת וצפויה להגיע בשבועות הקרובים להצבעה בקריאה ראשונה.

חברי הכנסת החרדים שהתבקשו להצטרף להצעת החוק כבר הוסיפו את חתימתם ואמרו כי יתמכו בהצעת החוק ברגע שתגיע למליאת הכנסת.

בין חברי הכנסת החרדים שכבר הצטרפו להצעת החוק וחתמו עליה הם ח"כ מאיר פרוש, ח"כ ישראל איכלר, ח"כ ניסים זאב וח"כ אברהם מיכאלי,

חברי הכנסת החרדים הסבירו כי גם גדולי ישראל יצאו נגד 'חוק ההתנתקות' והגירוש, והסבירו כי מדובר בהצעת חוק שאינה מוסרית בעליל אשר פגעה באלפי משפחות שעד היום לא השתקמו כלכלית ונפשית מהגירוש מגוש קטיף עד היום.

עבור חברי הכנסת החרדים מדובר בסגירת מעגל, לאחר הוראותיהם של הגר"ע יוסף זצ"ל והאדמו"ר מבעלז ערב ההתנתקות להצביע נגד החוק. כזכור הגר"ע צפה כבר אז כי "יש סכנה גמורה שכל תושבי אשקלון יהיו נתונים בטווח של המרגמות והקסאמים. אין לי שום ספק בדבר הזה. יש סכנה מוחשית וגורלית. אני לפני שלושים שנה דיברתי על שטחים תמורת שלום. עד עכשיו אני תומך בזה. שלום של אמת. לא שלום בפה. אין פרטנר ואין באמת עם מי לדבר.

"צריך לחכות בסבלנות ולא לתת לטרוריסטים דבר ללא תמורה. הם יגידו 'ידינו על העליונה. אם הברחנו את היהודים משם, נעשה זאת גם בחברון ובבאר שבע'. אסור לעזוב את המקום לטובת מחבלים וטרוריסטים שיישבו בגוש קטיף ויהרגו נפשות".

יוסי דגן, מגורש משא-נור והיום מ"מ ראש מועצת שומרון הסביר את המהלך אותו הוא מוביל יחד עם משפחות מגורשי חומש ושא-נור: "בשונה מגוש קטיף שלצערנו כרגע בשליטה פלסטינית צפון השומרון נשאר שטח C, בשליטה מלאה של מדינת ישראל. אין שום הגיון ושום צידוק לכך שלא נתקן את החוק הזה, ובנושא הזה מסכימים עמנו חכי"ם רבים. שחתמו על הצעת החוק".

מלבד חברי הכנסת החרדים זוכה הצעת החוק גם לתמיכת חברי כנסת בולטים במשכן הכנסת ביניהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר הקואליציה זאב אלקין, יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט ח"כ דוד רותם, ח"כ חיים כץ ובכירים נוספים.
חרדים חוק אייכלר התנתקות גוש קטיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד