כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דאגה: ש"ס מתרסקת בסקרים ל-6 מנדטים

האם הכח החרדי יורד ל-14 מנדטים? • סקר של חדשות ערוץ 10, צופה את המשך ההתרסקות הש"סית • מי שגורפת את מירב הקולות שלה, היא כפי הנראה מפלגתו של משה כחלון הזוכה ב-9 מנדטים • יהדות התורה עולה ל-8 מנדטים • הליכוד זוכה ב-22 מנדטים, הבית היהודי ב-17 וישראל ביתנו ב-9

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

דאגה במערכת הפוליטית החרדית: לפי סקר מעודכן של חדשות ערוץ 10, שפורסם הערב (ב'), זוכה תנועת ש"ס ל-6 מנדטים בלבד, כאשר מי שגורפת את מירב הקולות שלה, היא כפי הנראה מפלגתו של משה כחלון.

יהדות התורה זוכה לפי הסקרים ב-8 מנדטים, ובכך מתרסק הכח החרדי מ-18 מנדטים ל-14.

לפי הסקר, זוכה הליכוד ב-22 מנדטים, הבית היהודי ב-17, יש עתיד ב-14, העבודה - 13, המפלגות הערביות - 11, כחלון - 9, ישראל ביתנו - 9, מרצ - 7, התנועה - 4.

המגמה של התכווצות כוחה של ש"ס, כבר צויינה בסקרים של מכוני מחקר אחרים בשבועות האחרונים.

יו"ר תנועת ש"ס - אריה דרעי, טען כי הסקרים הללו אינם משקפים, בשל ליקויים בשיטת הדגימה. עתה מדובר בסקר של מכון מחקר אחר המצביע גם הוא על המשך המגמה. הסקר הפעם נערך על ידי מכון פרויקט המדגם, בניהולו של ד"ר אריאל איילון ובפיקוח פרו' קמיל פוקס.

בתגובה לסקר אמר ח"כ יעקב מרגי מש"ס כי קשה להצביע על סיבה אחת להתרסקות בסקרים: "אי אפשר להצביע על נקודה אחת", אמר, "אנו באופוזיציה, יש שיח בטחוני, פטירתו של מרן והסכסוכים בתנועה כולן יכולות להיות סיבות".

מרגי התריע כי, "מדובר לא רק בתופעה מדאיגה לש"ס כי אם גם לשכבות החלשות כולן ולציבור החרדי כולו".

עם זאת הביע תקווה כי, "הסקרים לקראת הבחירות ישתנו, ונוכל לשחזר את ההישגים, אם נלך לאחדות". וסיים: "צריך לחבק את כולם, להתלכד ולהתחיל בעבודת שטח".
מנדטים סקר ש''ס ישראל כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד