ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הגר"י יוסף: "להציב מאבטחים בבתי הכנסת"

הראש"ל אמר את הדברים מיד לאחר תפילת שחרית • רב העיר הגר"א שטרן קרא לרבנות הראשית לקבוע תפילת רבים ביום חמישי הקרוב

הגר"י יוסף, אהרן והב
הגר"י יוסף, אהרן והב

הראש״ל הרב הראשי הרב יצחק יוסף נשא דברים הבוקר בבית הכנסת בו התפלל, ובהם הזהיר להציב מאבטח בכניסה לכל בית כנסת, כדי למנוע שפיכות דמים וסכנה.

הגר"י יוסף: "הטבח הבוקר מזעזע, על בתי הכנסת לפעול להצבת שמירה כמו כל מקום ציבורי אחר, ומצד ונשמרתם מאוד לנפשותיכם יש להעדיף להתפלל בבתי כנסת עם שמירה״.

"עד שלא ישתנה המצב, אסור היום להתפלל בבית כנסת שאין בו מאבטח, התורה ציוותה עלינו ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״ זה קודם לכל דבר אחר".

הראשון לציון סיים ואמר: "אני קורא לרשויות לסייע בכך, בכל המקומות הציבוריים האחרים מוצבים מאבטחים, אין שום סיבה שבתי הכנסת יישארו חסרי הגנה".

הגאון רבי אריה שטרן, רבה של ירושלים, אמר אף הוא בתגובה לטבח בבית הכנסת בהר נוף: ״כמו כולם, אני מזועזע והמום למשמע הרצח הנורא של המתפללים העטופים בטלית ועטורים בתפילין. פיגוע זה שב ומגלה את פרצופם האמיתי של המחבלים שאין להם שום מידה של יראת אלוקים.

״אנו מצידינו צריכים להתחזק ולעשות את הכל בכדי להסיר מעלינו את הקלקולים שמביאים לפירוד בין חלקי העם וראוי לנו שנדגיש דווקא את מה שמשותף לכולם ולא רק בזמן של פיגוע.

״אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות והקהילה שאיבדו את יקיריהם ומתפללים לרפואתם המהירה והשלמה של הפצועים״.

בתוך כך פנה הגר״א שטרן לרבנות הראשית לישראל בבקשה לקבוע תפילה בכל בתי הכנסיות בארץ ובעולם, ובירושלים בפרט, ביום חמישי הקרוב שהוא יום כיפור קטן סמוך לתפילת מנחה, לזעקה בתפילה ובפרקי תהילים.
בית כנסת פיגוע מאבטח ראשון לציון יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד