כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ושבו בנים לגבולם

החרדי ששוחרר ממעצר במצרים: "רדפו אחרי הרכב"

הבחור החב"די נהוראי יצחק תמסית, ששוחרר ממעצר מעל 24 במצרים, שיבח את השגרירות הישראלית ואת משרד החוץ והודה לחבריו הרבים שלא עזבו אותו במצרים ונשארו מחוץ לבית המעצר עד ששוחרר. "הם רדפו אחרי הרכב שלקח אותי למעצר כדי לדעת איפה אני ולא עזבו אותי"

הבחור החב"די נהוראי יצחק תמסית, שנעצר בידי כוחות הביטחון המצריים אתמול (ראשון) ושוחרר ממעצר לאחר 24 שעות, סיפר ל'בחדרי חרדים' על אשר אירע, תמסית שהה בנואיבה שבסיני, שם בישל עבור תיירים ישראלים מסורתיים אוכל כשר.

לאחר שכוחות הביטחון המצרים שיחררו אתמול את נהוראי יצחק תמסית, הישראלי בן ה-18 שנעצר בסיני, לאחר שנקלע לויכוח עם מקומי, הוא הגיע לישראל ונפגש עם משפחתו.

נהוראי, השני משמאל עם חבריו. ואחיו, הראשון מימין לאחר החזרה הביתה.

נהוראי סיפר כי הכל החל לאחר שהוא ביקש להניף את דגל "מלך המשיח" כמו בכל סוף שבוע בחודשיים האחרונים לצורך תמונה קבוצתית, לטענתו השכנים קינאו בבעל המקום אצלו התארחו כי היה לו יותר אורחים, ויצרו מהומה במתחם שבו שהה בנואיבה.

נהוראי הצעיר נעצר אחרי שבת לאחר שסייע לעשות שבת כשרה עם כלל שומרי הכשרות כדי "לקרב את הגאולה ולזכות לאחדות עם ישראל בסיני" כלשונו.

על פי עדויות של חבריו, בצאת השבת רצו כל הישראלים לעשות תמונה קבוצתית של מעל מאה מטיילים ישראלים, הבחור החב"דניק רצה להחזיק דגל של חב"ד אך בעל המקום לא הרשה, לטענת חבריו של נהוראי הדגל אפילו לא הונף, אך אחד מצוות העובדים של המקום הגיע בלהט וכעס על נהוראי ודחף אותו לעיני כולם.

לטענת חבריו, המצרי המשיך לתקוף אותו למרות ניסיון הפרדה מצד הישראלים וללא כל התגרות מצידם. צוות המקום החליט לחסום בגופו את היציאה, לטענת הישראלים בעל המקום כיבה את הווייפי ולא נתן האפשרות לדווח על המקרה.

למזלם היו ביניהם ישראלים שרכשו כרטיס סים מצרי ובכך ניתנה להם האפשרות לדווח למשפחות בארץ על המקרה בניסיון להגיע לקונסוליה והשגרירות הישראלית במצרים.

נהוראי נלקח לתחנת המשטרה, שם שהה מעל 24 שעות, בכל הזמן הזה חבריו נשארים מחוץ לבית המעצר כדי לדעת את שלומו, "כמובן לא היה לי אוכל כשר במקום, אבל חברים דאגו לי ולא עזבו אותי, הם רדפו אחרי הרכב שלקח אותי לבית מעצר סמוך כדי לדעת מה קורה איתי, הם לא השאירו אותי לרגע לבד".

נהוראי סיפר כי משרד החוץ וקונסול ישראל במצרים והמחלקה לישראלים בחו"ל היו בקשר עם בני משפחתו כל הזמן: "הם כל הזמן סייעו והיו בקשר עם המשפחה, לא עזבו אותי עד ששוחררתי, אני מודה להם מאד על כך, ולעורכת הדין שירן אלמדו שייצגה אותי".

מצרים סיני חב"ד משרד החוץ שגרירות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד