י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ואלה שמות: ר' משה, ר' קלמן זאב, ר' אברהם שמואל ור' אריה הי"ד • פרופיל לדמותם

שידור חי באדיבות וואלה! - ארבעת הנרצחים בטבח האיום הבוקר בהר נוף מובאים למנוחות • 'בחדרי חרדים' משרטט פרופיל מיוחד לדמותם: ראש הכולל מסנהדריה, האברך שהקפיד על כל דקה של שטייגען, יועץ התוכן שקבע עיתים לתורה ובעל החסד הבלתי נלאה • ארץ אל תכסי דמם

ואלה שמות: ר' משה, ר' קלמן זאב, ר' אברהם שמואל ור' אריה הי"ד • פרופיל לדמותם

אבל כבד ירד הבוקר (ג) על עם ישראל ועל שכונת הר נוף השקטה בפיגוע הטבח הרצחני בו מצאו את מותם כשהם עטופים בטלית ותפילין הקדושים רבי משה טברסקי, רבי קלמן זאב לוין, רבי אברהם שמואל גולדברג ורבי אריה קופינסקי השם יקום דמם.

הפיגוע התרחש בבית הכנסת המרכזי 'קהילת בני תורה' בראשות הגאון רבי אברהם יצחק הכהן רובין, רבה של הקהילה שם הוסרה הפרוכת ונרות נשמה הודלקו על בימת בית הכנסת.

הלווית שלושת ההרוגים תצא בשעה 15:00 מרחבת בית המדרש ברחוב שמעון אגסי 5 בשכונת הר נוף. הלוויתו של רבי משה טברסקי תצא בשעה 14:00 מישיבתו 'תורת משה' בשכונת סנהדריה המורחבת.


רבי משה טברסקי הי"ד

הרב קלמן זאב לוין הי"ד
הקדוש האברך הרב קלמן זאב לוין הי"ד, בן 55.

המנוח ז"ל נולד בארצות הברית בכ"ד סיון תשי"ט.

לאחר נישואיו שקד על תלמודו בכולל בשכונת הר נוף בירושלים. קרובי משפחתו מציינים את היותו אדם שמח בכל מאודו. בחתונות תמיד הקפיד לשמח חתנים ועמל בתורה כל ימיו.

היה איש מאוד משפחתי שהקפיד להגיע לכל השמחות של כולם.

מלבד היותו לומד בכולל במשך יום שלם בכולל 'לב אברהם' בשכונת מאה שערים - למד גם בכולל ערב של בית הכנסת קהילת בני תורה בו נרצח. חבריו לספסל הכולל מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הוא היה מקפיד על הזמנים של הכולל עד כדי כך שבשעה 10:30 כשהייתה תפילת מעריב מכיוון שהיה צריך להתכונן לתפילה היה רושם שהפסיק ללמוד ב-10:27, עד שלפעמים מנהל הכולל היה צריך לריב עמו שיכתוב 10:30.

לדברי המתפללים היה עובד ה' בכל מאודו, ובשמחת תורה רקד עד כלות הכוחות באהבתו את התורה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך תשעה ילדים שחלקם עדיין לא נשואים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד
הקדוש הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד, בן 68.

נולד בבריטניה בכ"א טבת תש"ו. עלה לארץ ישראל לפני 23 שנה. בכל יום היה מתפלל בנץ, והבוקר הגיע להתפלל בבית הכנסת.

היה איש משכיל, לפרנסתו שימש כיועץ למכונים ללימודים בציבור החרדי.

מכריו בשכונת הר נוף מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הוא איש מיוחד במינו קובע עיתים לתורה ועמל בתורה בצורה לא רגילה, יהודי מיוחד במינו איש שכולו חסד. נעים הליכות אדם ישר ירא ה'.

הותיר אחריו ששה ילדים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב אריה קופינסקי הי"ד
הקדוש הרב אריה קופינסקי הי"ד, בן 43.

נולד בארצות הברית בכ"ח סיון תשל"א לאביו הרב שלמה ולאמו מרת ברכה.

מידי יום היה מתפלל במניין הקבוע. היה למוד סבל בחייו, כאשר שיכל את בתו בגיל צעיר לפני שלש שנים בחטף בעת שנת הלילה במיטתה.

המנוח היה איש שכל כולו חסד, ברשותו היה גמ"ח למקפיאים והיה מביא מדלת לדלת. ובכלל, מכריו מספרים כי "איפה שהיו צריכים עזרה הוא היה מגיע".

מכריו בבית הכנסת מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמות מיוחד במינה שעזרה בכל מה שצריך לעזור. בכל הקידושים בבית הכנסת תמיד ראו אותו נרתם ועוזר בל מה שצריך, הוא היה עושה חסד בגופו ובממונו פשוטו כמשמעו.

בנו הבחור החשוב אליהו קופינסקי לומד בישיבת 'גאון יעקב' בבני ברק בראשותו של הגראי"ל שטיינמן. הבוקר הגיע חנניה צ'ולק יו"ר עזר מציון לבשר לאליהו את הגרוע מכל, והיה צריך לנתקו באמצע סדר א' בכדי להודיעו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

נפטרים רצח טרור הר נוף שמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד