י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שבת שבעה

ערבבו את ה'קומפוט' וחילקו 'שיריים': שבת במחיצת שבעה אדמו"רים

אלפים נהרו לטיש המשותף בחצר חסידות רחמסטריווקא בבורו פארק שנערך בראשות האדמו"ר מרחמסטריווקא יחד עם עוד ששת אחיו ואחיינו. 'בחדרי חרדים' מסכם את השבת המרוממת ההיסטורית שעברה על בורו פארק החסידית | שורת הכיבודים ומחאת חתן הרבי זצ"ל במוצאי השבת

שבת מרוממת עברה על אלפי תושבי שכונת בורו פארק בברוקלין שנהרו לעריכת הטיש ההיסטורי של שבעת אדמו"רי בית רחמסטריווקא ארה"ב שבעיצומה של השבעה התכנסו ביחד לטיש משותף.

'בחדרי חרדים' בסיקור מיוחד על השבת הגדולה בבורו פארק בראשות האדמו"רים שישבו על אותם סוגי כסאות.

בית המדרש היה מפוצץ עד אפס מקום, האדמו"רים נכנסו בשעה 12:10 וסיימו בשעה 2:15 את הטיש. הבן הרה"צ רבי דוד משה שהוכתר לאדמו"ר מרחמסטריווקא המרכזי עשה את הקידוש בטיש שנערך בראשות רבני ודייני בורו פארק ובני אדמו"רים שנשלחו במיוחד לטיש.

כל האדמו"רים לקחו שיריים מהאדמו"ר, ואחר כך הרבי התחיל לשיר 'אתקינו סעודתא', וכיבד את אחיו האדמו"ר רבי ישכר דב לשיר 'כל מקדש'.

בעת אכילת ה'קומפוט' בסיום הטיש ערבבו הגבאים יחד את הצלחות של שבעת האדמו"רים וחילקו את ה'שיריים' לקהל הרב שגדש את ההיכל.

הרבי מרחמסטריווקא ארה"ב בירך 'לחיים' את אחיו ואחיינו האדמו"רים ואחר כך את כל הציבור, בברכת המזון כובד האח האדמו"ר רבי מנחם נחום.

הרבי זצ"ל.

אחרי ברכת המזון הגיעו בעלי שמחה שעשו 'שלום זכר' לרגל לידת הבנים כולם חסידי רחמסטריווקא, והתברכו בברכת מזל טוב מהרבי ומהאחים האדמו"רים.

אחר כך שוררו החסידים את הניגונים הקבועים 'הרחמן הוא ינחילנו', ניגון שמחה, 'הושיעה את עמך', כמו שנהוג בחצר הקודש רחמסטריווקא בירושלים, שם הנהיג האדמו"ר רבי יוחנן זצ"ל, אביו של האדמו"ר שנפטר בסוף השבוע.

אחד החסידים מתאר ל'בחדרי חרדים': "זה היה מחזה מרנין לב לראות את החסידים צעירים ומבוגרים בטיש הראשון של הרבי, שעבר בהתרוממות מיוחדת, אחרי הטיש כולם עברו להגיד 'גוט שאבעס', בגלל שהרבי ראה שמגיעים לכלל סכנה בגלל הדוחק, הרבי יצא וכולם נפרדו ממנו בדרך וליוו אותו בדרכו הביתה לבית של אביו זצ"ל".

עוד הוא מתאר כי בשבת בבוקר בשעה 10:00 נכנס הרבי להתפלל, בקריאת התורה כובדו חתני הרבי זצ"ל, את ההגבהה עשה הרבי מרחמסטריווקא.

בשבת בצהריים הרב לייבל ויליגר, אב"ד 'אור תורה' וראש ישיבת 'תורה ודעת', מסר שיעור בפרקי אבות והתפללו מנחה מוקדם יותר מבדרך כלל, כדי לסיים סעודה שלישית בזמן רבינו תם. בזמן הטיש הרבי נטל ידיים וכיבד את אחיו האדמו"ר רבי אברהם יהושע העשיל לשיר את החלק הראשון של הזמירות, ואת החלק השני קיבל האדמו"ר רבי ישעיהו משולם זושא. בטיש השתתף גם הרב יצחק פנחס טברסקי, מנכ"ל מוסדות רחמסטריווקא בארץ.

בברכת המזון כובד האדמו"ר רבי יעקב יוסף, אחר כך האדמו"רים הלכו לביתם, ובבית הכנסת המשיכו ניגוני התעוררות, ובזמן רבינו תם התפללו ערבית. האדמו"רים התפללו בשישה מניינים שונים (מלבד האדמו"ר הנכד שאינו יושב שבעה) אחר כך הרבי שליט"א עשה הבדלה ברוב עם, וכמה דקות אחר כך התחילו ניחום אבלים. מאות חסידים עברו לנחם ללא נתינת קוויטלא'ך.

במשך כל השבת חסידים רבים ישבו ודיברו על האדמו"ר שנפטר והעלו זכרונות, הנהגות ומופתים שראו מעצותיו וברכותיו.

במוצאי שבת נערכה סעודת מלווה מלכה, שם נשא דברים הרה"צ רבי מרדכי אהרן, חתנו של האדמו"ר זצ"ל, שדיבר על עובדות והנהגות מחמיו הגדול זצ"ל. בסוף דבריו אמר "אצלנו אמנם לא היה מנהג למחות, אבל צריך לגלות דעת עכשיו. מתפרסמות הרבה תמונות של הרבי שליט"א, וזה היה נגד רצונו כל השנים, הוא הקפיד שלא לפרסם תמונות שלו, והוא דן לכף זכות את אלו שלא ידעו על כך, אבל צריכים לדעת את האמת".

קומפוט הרבי מרחמסטריווקא האדמור מרחמסטריווקא רחמסטריווקא ארצות הברית טישים שבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד