כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אני לא יכול לשרוד את הדבר הזה"

זה עונשו של תושב העיר החרדית שנתפס עם עשרות צבים

בעקבות ניסיון הברחה של 59 צבים מזן נדיר ממדינת מדגסקר, תושב ביתר עילית נשלח למאסר וישלם קנס. משפחתו מגייסת כספים מהציבור עבור הוצאות משפטו 

זה עונשו של תושב העיר החרדית שנתפס עם עשרות צבים
אילוסטרציה צילום: unsplash

תושב ביתר עילית, שהורשע בניסיון להבריח 59 צבים נדירים ממדגסקר נידון לשנתיים מאסר. בנוסף הטיל בית משפט עליו באנטננריבו בירת מדגסקר - קנס בגובה של 400 דולר. כך דיווח איתמר אייכנר ב-ynet. מדובר בזן נדיר של צבים שמחירו של אחד מתחיל בכ-9,000 שקלים כך שעלותם יכולה היתה להגיע לכ-200 אלף שקלים בסך הכל.

הנאשם נעצר בחודש יוני בשדה התעופה הבינלאומי של אנטננריבו בדרכו לטיסה לישראל דרך בנגקוק שבתאילנד. במזוודתו אותרו לא פחות מ-59 צבים נדירים, שאותם ניסה להבריח ממדינת האי מדגסקר הממוקמת גיאוגרפית באוקיינוס ההודי. תחילה דרשה התביעה להטיל עליו עונש של 10 שנות מאסר וקנס של 100 אלף דולר, אולם כאמור הוא יצא בזול יחסית.

התובעים טענו בבית המשפט כי מדובר בתופעה שהולכת וגדלה של סחר בלתי חוקי בזוחלים מוגנים ונדירים הנמצאים בסכנת הכחדה, שהיעלמותם תפגע בטבע ולכן יש להחמיר עם הנאשם כדי להרתיע.

הצבים שנתפסו במזוודה. (באדיבות ynet)

לפי הדיווח ב-ynet, הדיון נערך בהיעדרו של הישראלי, מכיוון שמרחק הנסיעה בין בית הכלא - שם הוא מוחזק בחודשיים האחרונים בתנאים קשים, לבית המשפט הוא כשלוש שעות. במקומו נכח באולם בית המשפט מבריח צבים אחר, מהלך שיצר רושם בפני השופטים שאכן מדובר בתופעה נרחבת.

יצוין כי משפחתו יזמה בשבועות האחרונים קמפיין גיוס תרומות מהציבור למימון שהייתו והסיוע המשפטי שלו. בין האנשים שתרמו לו היו רבנים, אלופים בצה"ל, אנשי עסקים וידוענים ישראליים. 

בשביל הצלחת הקמפיין הושמעו הקלטות קוליות של הישראלי מכלאו במדגסקר שבהן סיפר: "אני היהודי היחיד פה. אני מפחד פה. אני עובר סיוט. תצילו אותי בבקשה. תעזרו לי. בלילה אני אומר מתי יגיע הבוקר. נמצאים איתי 800 עצירים, כולם שחורים, נוצרים ומוסלמים. אני הלבן היחיד. ואני כל הזמן בפינה. לקחו לי את הבגדים. אין לי תפילין. אין לי מה לאכול. אני לא יכול לשרוד את הדבר הזה".

מדגסקר תייר ישראלי ביתר עילית ניסיון הברחה סיכול הברחה הברחת צבים עונש מאסר מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד