כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הטייסים ילמדו אנגלית

הולנד ודנמרק יתרמו כ-60 מטוסי F-16 לאוקראינה

הולנד ודנמרק יתרמו עשרות מטוסי F-16 לאוקראינה. ראש ממשלת דנמרק אומר שהמדינה תספק 19 בשלב הראשון כאשר הכשרת הטייסים תושלם, ומקבילו ההולנדי התחייב לעד 42 מטוסים

הולנד ודנמרק יתרמו כ-60 מטוסי F-16 לאוקראינה
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

הולנד ודנמרק הודיעו כי יתרמו עד 61 מטוסי קרב F-16 יחד לאוקראינה לאחר שאימון הטייסים האוקראינים יושלם בצורה משביעת רצון. הנשיא לודימיר זלנסקי ביקר בשתי המדינות בימים האחרונים לאחר חודשים של הפצרות מצידו לחזק את חיל האוויר האוקראיני.

ראש ממשלת דנמרק, מט פרדריקסן, אמרה שמדינתה תספק 19 מטוסים, שישה בסביבות השנה הקרובה, שמונה נוספים בשנה שאחר כך והחמישה הנותרים ב-2025. "קח את התרומה הזו כסימן לתמיכה בלתי מעורערת של דנמרק במאבק ארצך לחופש", אמר פרדריקסן לזלנסקי.

מארק רוטה, ראש ממשלת הולנד, לא ציין מספר מדויק של התרומה ההולנדית, אך אמר שלהולנד יש 42 מטוסים בחיל האוויר שלה, אך הולנד כבר בתהליך של החלפתם במטוסי F-35 מתקדמים יותר מתוצרת ארה"ב.

"היום אנחנו יכולים להכריז שהולנד ודנמרק מתחייבות להעברת מטוסי F-16 לאוקראינה ולחיל האוויר האוקראיני", אמר רוטה במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא אוקראינה בבסיס חיל אוויר באיינדהובן. המטוסים יימסרו ממאגרים קיימים לאחר ש"התנאים להעברה כזו יתקיימו", הוסיף.

מטוסי ה-F-16 לא יועברו עד שהטייסים וצוותי הקרקע יוכשרו כראוי. התהליך ייקח שישה חודשים ללימוד מיומנויות הטייס, ועוד כארבעה חודשים לצוותי הטייס ללמוד אנגלית טכנית בסטנדרט הנדרש.

ביום שבת האחרון אמר שר ההגנה של אוקראינה, אולקסי רזניקוב, כי הכשרת טייסים כבר החלה. ראש ממשלת הולנד רוטה, לעומת זאת, אמר ביום ראשון כי "האימונים הצבאיים יתחילו בזמן הקרוב מאוד" - אם כי ייתכן שרזניקוב התכוון לשיעורי האנגלית המחוייבים כתנאי מוקדם.

 

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה הולנד דנמרק f16

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד