כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פעימות לב לא תקינות

עגלות סופרמרקט עשויות לזהות אנשים בסיכון גבוה לשבץ מוחי

עגלות סופרמרקט עשויות לזהות אנשים בסיכון הגבוה ביותר לשבץ מוחי על ידי זיהוי פעימות לב לא תקינות. העגלות מצוידות בטכנולוגיית אלקטרוקרדיוגרמה לזיהוי פרפור פרוזדורים נסתר

עגלות סופרמרקט מותאמות עם חיישנים בידיות נבדקו בהצלחה כדרך לזהות אנשים שנמצאים בסיכון לשבץ מוחי. העגלות מצוידות בטכנולוגיית אלקטרוקרדיוגרמה (ECG) לזיהוי פעימות לב לא סדירות המהוות גורם מוביל לשבץ מוחי.

החיישנים קולטים פעימות לב שגויות על ידי מעקב אחר אותות חשמליים מהלב כשהם עוברים דרך הידיים. אם החיישנים קולטים סימנים פוטנציאליים של רשרוש בלב, אור אדום מהבהב על ידית העגלה, בעוד סימן ירוק מראה שלא זוהו סימנים חריגים.

בניסוי של אוניברסיטת ליברפול בבריטניה, 2,155 מבוגרים השתמשו בעשר עגלות מותאמות אישית בארבעה סופרמרקטים. המשתתפים קיבלו הוראה להחזיק בידית העגלה לפחות 60 שניות ברציפות בזמן שהם קנו. 

התוצאות, שהוצגו בכנס האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה שהתקיים לאחרונה באדינבורו שבסקוטלנד, נחשף ש-220 קונים סומנו כסובלים ממצב רפואי. הקונים נבדקו מאוחר יותר על ידי קרדיולוג, 59 מתוך 220 שקיבלו תוצאה של האור האדום אובחנו כסובלים ממצב רפואי. הרוב לא ידעו שהם נמצאים בסיכון.

לאחר מכן ניתנה לכולם תור לבדיקת לב אצל מומחה רפואי. לאחד מכל 45 אנשים בבריטניה יש רשרוש בלב, עלייה של 50% בהשוואה לפני עשור, בעיקר בגלל הזדקנות האוכלוסייה ואורח חיים לקוי.

עגלת סופר בריטניה קרדיולוג ליברפול מחלת לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד