כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קללות, צעקות ואיומים

האם שלחה את בתה לפעוטון עם מכשיר הקלטה וזה מה שגילתה

קללות, צעקות ואיומים בפעוטון בלוד: אם ששלחה את בתה עם מכשיר הקלטה שמעה את המטפלת צועקת ומאיימת על הפעוטות. המשטרה פתחה בחקירה וגילתה כי אין מצלמות בגן, למרות החוק שמחייב זאת

האם שלחה את בתה לפעוטון עם מכשיר הקלטה וזה מה שגילתה
אילוסטרציה צילום: unsplash

התופעה נמשכת: שתי אחיות בעלות פעוטון פרטי בעיר לוד, הוקלטו צועקות, מקללות ומאיימות על הפעוטות. את ההקלטות השיגה אמה של אחת הפעוטות שציידה אותה במכשיר הקלטה. האם חשדה שמשהו לא מתנהל כשורה בפעוטון, לאחר שזיהתה סימני אלימות על בתה. ההקלטות שודרו לראשונה ב'כאן 11'.

ה', אם לילדה בפעוטון סיפרה: "הרגשתי שינוי על הילדה. הילדה בדרך כלל מאוד שמחה ואנרגטית, אבל בחודשים האחרונים היא לא נינוחה, בוכה המון, ומתעוררת בלילות עם בכי היסטרי. פעמיים הילדה חזרה עם סימנים על הגוף. כששאלתי את אחת המטפלות מה הסיבה לסימנים, היא ענתה לי באדישות 'היא נפלה'".

המשטרה פתחה בחקירה, בה גילתה - שבפעוטון אין מצלמות. זאת על אף שהחוק מחייב התקנת מצלמות בכל פעוטון שמכיל מעל 7 ילדים. חוסר בתיעודים מצולמים יקשה על הפרקליטות בהשגת ראיות להאשמת והרשעת המטפלות בעתיד.

בנוסף, על אף שההקלטות הקשות הועברו למשטרה לפני כחודש, אף אחת מהמטפלות לא זומנו לחקירה. שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים - והפעוטון יוכל להמשיך כסדרו כרגיל.

אלונה דניאל, מהמטה למאבק למען הילדים מסרה ל'כאן': "פעם אחר פעם אנחנו מפצירים בהורים, לא לרשום את הילדים למסגרות ללא רשיון הפעלה, ללא מצלמות וללא פיקוח. זה לא שזו תעודת ביטוח, אבל לפחות כשמתגלות זוועות כאלו, יש מי שיוציא צו סגירה, ויש מי שידאג להעמיד לדין על בסיס ראיות מצולמות. לצערנו, עוד דוגמה למעון עם 14 פעוטות, שפעל ללא רישיון ולא היה מוכר לרשויות. 5 שנים אחרי חוק הפיקוח, ועדיין המדינה לא יודעת איפה הילדים מתחנכים".

משרד החינוך מסר בתגובה: "מדובר במסגרת פרטית והמקרה אינו מוכר למשרד ולרשות המקומית מבדיקה שערכנו, עולה שהאירוע תחת חקירת משטרה ועל כן המשרד מנוע מלהתייחס לנושא. המשרד יפעל בהתאם לממצאי החקירה".

האזנת סתר הקלטה התעללות בילדים גננות גננת מתעללת לוד זיהוי אלימות בגן אלימות נגד ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד