ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
בצל גל הטרור

לפיד: "הבטחת הבחירות המרכזית של הממשלה, כשלון טוטאלי"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד טען כי ממשלתו טיפלה יותר טוב בטרור מהממשלה הנוכחית. "הגיע הזמן להודות שהבטחת הבחירות המרכזית של ממשלת "ימין על המלא" - להחזיר את הבטחון האישי - היא כשלון טוטאלי", כתב

לפיד: "הבטחת הבחירות המרכזית של הממשלה, כשלון טוטאלי"
יאיר לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד טען היום (שלישי) בפוסט בפייסבוק כי הממשלה שבראשה עמדו הוא ונפתלי בנט טיפלה יותר בטרור מאשר הממשלה הנוכחית.

לפיד אף טען שהממשלה הקודמת הייתה "ממשלת מרכז", למרות שלקחו בה חלק כל מפלגות השמאל ואף לראשונה בתולדות ישראל מפלגה ערבית אנטי ציונת, רע"מ.

לפיד כתב את דבריו בפייסבוק תחת הכותרת, "למה ממשלת המרכז טיפלה טוב יותר בטרור ממשלת ימין על המלא?".

לדבריו, "בין שתי התקופות הללו לא חל במדינה שום שינוי סטטיסטי דרמטי. מספר התושבים לא השתנה, לא הייתה מלחמה משמעותית. גם הדמויות המקצועיות לא השתנו. אותו מפכ"ל, אותו ראש שב"כ, אותו אלוף פיקוד המרכז. יש רק הבדל משמעותי אחד בין שבעת החודשים האחרונים של 2022 לשבעת החודשים הראשונים של 2023: זו לא אותה ממשלה".
 
‎לפיד הוסיף: "הגיע הזמן להודות שהבטחת הבחירות המרכזית שלהם – להחזיר את הבטחון האישי – היא כשלון טוטאלי. במהלך מערכת הבחירות נהג איתמר בן גביר לזעוק מול כל מצלמה, "מי כאן בעל הבית?" שבעה חודשים ועשרות נרצחים אחר כך הגיע הזמן לשאול - באמת מי?".

עוד כתב: "חלק מרכזי בתפיסה של ממשלת המרכז, היה הכבוד לדרג המקצועי. פעלנו איתם באופן צמוד ומתוך כבוד לידע ולנסיון שלהם. היה ברור שגם בתקופות בטחוניות מתוחות לא יהיה מצב שהדרג המדיני – שרים וח"כים – יתקפו את הדרג המקצועי. איש מאתנו לא העלה בדעתו לפקפק במקצועיות או במניעים של הרמטכ"ל או של ראש השב"כ. גם נפתלי בנט וגם אני עודדנו את הקצונה הבכירה להביע את עמדתה בחופשיות ולהביא לשולחן פתרונות יצירתיים. הם ידעו שגם אם מהלך מסויים לא יצליח, הדרג המדיני לעולם לא יאשים אותם".

יאיר לפיד טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד