כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המאבק בטרור

גלנט הנחה לשלול היתרי כניסה מבני משפחות המחבלים מהפיגוע בהר חברון

שר הביטחון גלנט הנחה לשלול את היתרי הכניסה לישראל מבני משפחתם של המחבלים שביצעו אתמול את פיגוע הירי בהר חברון, ונעצרו הלילה על ידי כוחות הביטחון. גלנט: "נמצה את הדין ונגבה מחיר יקר מהמחבלים"

שר הביטחון יואב גלנט, הנחה הבוקר (שלישי) את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, לשלול ולמנוע היתרי כניסה לישראל מבני משפחות המחבלים שביצעו אתמול את פיגוע הירי בהר חברון, ונעצרו הלילה על ידי כוחות הביטחון.

שר הביטחון, יואב גלנט אמר: "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. בהנחייתי, נשללה מתחילת השנה כניסתם של אלפי פלסטינים, שקרובי משפחתם ביצעו והכווינו פעולות טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים ישראלים.

לצד המאמץ המבצעי, נמצה את הדין ונגבה מחיר יקר מהמחבלים, משולחיהם ומסביבתם התומכת", כך גלנט.

מוקדם יותר הבוקר הותר לפרסום כי פחות מ-24 שעות אחרי הפיגוע הקטלני בו נרצחה בת שבע נגרי הי"ד, נעצרו על ידי לוחמי הימ"מ, שני פלסטינים, קרובי משפחה, תושבי חברון, בחשד לביצוע פיגוע הירי שבוצע אתמול בשעות הבוקר סמוך לחברון, זאת בעקבות פעילות משותפת מודיעינית ומבצעית, בהובלת שב"כ, צה"ל ומג"ב. 

בחקירתם הראשונית השניים קשרו עצמם לביצוע פיגוע. לאחר מעצרם הוסגר הנשק שככל הנראה שימש לביצוע הפיגוע. החשודים הועברו להמשך חקירה בשב"כ.

לפי הפרסום בגל"צ, המחבלים הסתתרו בבית שככל הנראה שייך למשפחתם בעיר חברון. כוחות הימ״מ כיתרו את הבית, באבטחת סיירת צנחנים, וכרזו להם לצאת החוצה. המחבלים לא ירו לעבר הכוחות - והסגירו את עצמם לידי הלוחמים ללא התנגדות. רכזי השב"כ ביצעו להם חקירה קצרה בשטח, ואחריה עצרו אותם. 

בפיגוע נרצחה הגננת המסורה בת שבע נגרי הי"ד, אם לשלושה כבת 40, שגדלה במועצה המקומית אפרת, התגוררה ביישוב בית חגי והייתה גננת ב'גן ירדן' באפרת. נגרי עלתה בשעות הבוקר עם בתה שיראל בת ה-12 לטרמפ עם תושב בית חגי, אריה לייב (בן אלה) גוטליב, על כביש 60. באמצע הדרך נורה לעבר רכבם צרור יריות שכלל מעל 20 כדורים מרכב חולף. היא נפצעה אנושות ובוצעו בה פעולות החייאה, אך לבסוף נקבע מותה. בנוסף לנהג אריה לייב, שנפצע באורח קשה, ברכב נסעה כאמור גם בתה, שיראל בת ה-12, שיצאה מהרכב ללא פגע.

 

יואב גלנט טרור היתרי כניסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד