י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מול משרד רוה''מ

ראשי הרשויות ביו"ש דורשים שינוי בתפיסה הבטחונית

ראשי הרשויות התכנסו מול משרד ראש הממשלה בצל הפיגועים האחרונים. ראשי הרשויות קראו לממשלה ולמערכת הבטחון לפעול באופן שיביא בטחון לתושבים

בצל גל הטרור: ראשי הרשויות ביו"ש התכנסו היום (שלישי) מול משרד ראש הממשלה וקראו לממשלה ולמערכת הבטחון לפעול באופן שיביא ביטחון לתושבים. ראשי הרשויות ציינו כי הפעולות של הצבא כיום אינן מספיקות ולא נותנות מענה בטחוני וכי הם דורשים מהממשלה וממערכת הבטחון לשנות את התפיסה הבטחונית לאלתר.

יצוין כי ראש מועצת אפרת עודד רביבי החליט שלא להשתתף במחאה ותקף אותה: "חבריי עולים להפגין, אני יצאתי נגד ההפגנה הזו. זו לא העת להפגין, ההפגנה משרתת דווקא את האויב", טען.

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי אמר: "ממשלת ישראל חייבת לגבות מחיר כואב ויקר מהרשות הפלסטינית. יש כאן יישות שלטונית שיוזמת ומעודדת טרור, משלמת משכורות למשפחות המחבלים, מסיתה את הרחוב ואת תלמידי מערכת החינוך שלה לרצח יהודים ולחיסול ההתיישבות ומדינת ישראל. לא נסכים לזה ולא נשלים עם זה. צריך להתייחס אליה כאל מקור הטרור, ולגבות מחיר כואב מאוד שיגרום להם לשנות כיוון, ויפה שעה אחת קודם".

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן⁩ אמר: "חייבים להגדיר את הרשות הפלסטינית שמממנת טרור, מחנכת לטרור ומארגנת טרור כאויב לכל דבר ולצאת למלחמה. אנחנו מוכנים לספוג בקרב אך בשום אופן לא נהיה ברווזים במטווח. אימא שנרצחת לעיני ביתה, אב וילדו, אחים שנרצחים יחד והרשימה ארוכה מידיי. צה"ל, חייליו ומפקדיו יודעים לעשות את המלאכה, אבל מוכרחים לשנות גישה. אנו קוראים לממשלת ישראל ולעומד בראשה, מחד תאפשרו את פיתוח ההתיישבות ללא הגבלות ומאידך צאו למערכה לחסל את האויב השפל. דם יהודים אינו הפקר"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר: "אנחנו מתביישים מאוד שאנחנו צריכים לשבת כאן מול משרד ראש הממשלה של ממשלת ימין מלא מלא. אנחנו תומכים בממשלה הזאת, אנחנו הינענו אלפי מתנדבים כדי שהממשלה הזאת תקום, ואנחנו רוצים שהיא תהיה חזקה. אבל אם לא תתעשתו, אנחנו נהפוך את השולחן, כי יש לנו אחריות משותפת לאחריות שלכם להביא ביטחון לאזרחי מדינת ישראל ביו"ש ובכל רחבי המדינה".

דגן הוסיף: "אנחנו דורשים ביטחון לתושבים שלנו, ואנחנו לא נתפשר על זה. הרשות הפלסטינית היא הביצה, הג'יהאד האיסלמי והחמאס הם רק היתושים. אנחנו דורשים ממשלת ישראל - ייבשו את הביצה. אנחנו דורשים ממשלת ישראל להחזיר היום את כל המחסומים הביטחוניים, להטיל כתר על כל כפרי המרצחים ובראשם ביתא ושכם. אנחנו דורשים לצאת במיידי למבצע צבאי מקיף, בית וגן מלא, בכל רחבי יהודה ושומרון ובכל מקום שנצרך. אין קסם במלחמה בטרור. זה מה שעבד בסיבוב הקודם, זה גם מה שיעבוד עכשיו".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: "עצרנו הכל ובאנו אל מול לשכת ראש הממשלה כדי לדרוש שינוי בתפיסת הבטחון. המיקוד במרדף אחרי מחבל בודד וכלי נשק בודד הביאו אותנו לכישלון חרוץ שעולה בחיי תושבי מדינת ישראל. הממשלה ומערכת הבטחון חייבים לשנות את התפיסה - לפעול להכרעת האוייב, לייבש את הרצון שלו ושל הרחוב שתומך בו לבצע פיגועים, להטיל כתר ממושך על כפרי וערי רוצחים, להחזיר מחסומים ביטחוניים ולהפוך את הקערה. לא עוד הסתפקות בעבודה בפינצטה אלא לשטוף את השטח ולנקות את המרחב".

 

טרור מחאה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד