כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא רק בשבדיה

מפגין בהולנד קרע את הקוראן; "האסלאם לא טוב מהנאציזם"

מפגין מטעם קבוצה קיצונית בהולנד קרע את ספר הקוראן וצעק קריאות נגד האסלאם. ממשלת הולנד גינתה את המעשה וטענה כי אין לה את הכלים החוקיים להילחם במעשה

מפגין בהולנד קרע את הקוראן; "האסלאם לא טוב מהנאציזם"
ספר הקוראן צילום: Pixabay

אדווין וגנסוולד, מנהיג סניף התנועה הקיצונית האנטי אסלאמית 'פיגידה', רמס וקרע קוראן מחוץ לשגרירות טורקיה בהאג. וגנסוולד הגיע למחאה עם חולצה ועליה כיתוב: "האסלאם לא טוב מהנאציזם". המחאה הציתה הפגנת נגד של עשרות מוסלמים שניסו לרדוף אחרי קורע הקוראן – אך נבלמו בידי המשטרה.

שר המשפטים ההולנדי הצטרף לגינוי של ממשלתו נגד המעשה, אך אמר כי אין לממשלת הולנד כל כלי חוקי להילחם במעשה. "המעשה הזה די פרימיטיבי ופתטי, אבל זה מותר במדינה שלנו", אמר שר המשפטים ההולנדי.

בעקבות אירועים דומים בשבדיה, בשבוע שעבר שירות הבטחון השבדי הודיע על העלאת רמת האיום על המדינה לרמה 4 מתוך ,5 הנחשבת ל'רמה גבוהה' של איום בפיגועי טרור. העלאת רמת האיום קובעת כי שבדיה עברה ממצב של 'יעד לגיטימי' למצב של 'יעד מועדף' לפיגועי טרור.

ראש שירותי הבטחון בשבדיה, שרלוט פטו אסן, אמרה בהודעה שפרסמה ביום חמישי האחרון כי "שבדיה הפכה למוקד מוגבר עבור קיצוניים איסלאמיים. האיום בטרור הוא מהלך אסטרטגי וארוך טווח, שאינו קשור לאירוע מסוים אחד. עם זאת, קמפיינים של דיסאינפורמציה המציירים את שבדיה כמדינה איסלאמופובית תרמו לאיום המוגבר".

ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסון, חשף כי שירותי הבטחון בשבדיה הצליחו לסכל מספר פיגועי טרור שתוכננו להתבצע בשטח המדינה על ידי איסלאמיסטים קיצוניים, בעקבות שריפת הקוראן על ידי אזרחים שבדים בשבועות האחרונים. הוא סיפר כי הוא כינס את המועצה לבטחון לאומי לדון באיומי הטרור המוגברים על שבדיה, וההיערכות לנסות ולמנוע אותם.

"הרשויות שלנו, לרבות שירותי הבטחון והמשטרה, עובדים קשה כדי להבטיח את הבטחון בשבדיה. אנו יודעים שנמנעו פעולות טרור מתוכננות. הממשלה תעדכן את הפרלמנט על המצב. הגנה על בטחונם ובטיחותם של כל האזרחים היא המשימה החשובה ביותר של הממשלה", אמר קריסטרסון. הוא נשאל האם ממשלת שבדיה תאפשר את טקסי שריפת הקוראן המתוכננים לעתיד הקרוב, ואמר כי "אנו נבחן את חוקי הסדר הציבורי שלנו. לא כל מה שהוא חוקי, הוא גם ראוי".

שוודיה הולנד קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד