כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כאב והשפלה

מהומת ענק בהילולת הצדיק בפקיעין: "צרחות ואיומים. השוטר היה נגדנו"

מנין אברכים שנטלו על עצמם לשקם את בית העלמין בפקיעין פקדו אותו בשבוע שעבר לרגל הילולת בעל ה'מדרש רבה' | אלא שהשכנים המקומיים לא אהבו את האירוע ותקפו אותם באלימות קשה | שכן, המשמש כשוטר, התנכל לבאי ההילולא | העדויות

מהומת ענק בהילולת הצדיק בפקיעין: "צרחות ואיומים. השוטר היה נגדנו"
Cc-by-sa-2.5,2.0,1.0, מתוך ויקיפדיה

לאחר שקבוצת אברכים החליטה לקחת על עצמה לשקם ולטפח את בית העלמין העתיק שביישוב פקיעין, בו טמון על פי ההערכות בעל ה'מדרש רבה', בשבוע שעבר הם קיימו שם סעודת ראש חודש שהפכה למהומת ענק. וכך מספר לנו אחד מהאברכים שהיו עדים לאירוע. "אחרי שנה של מאמצים לשקם את הציון של בעל המדרש רבה, רבי הושעיה רבה בפקיעין הישנה, קיימנו בסייעתא דשמיא סעודת ראש חודש וחנוכת המקום".

קברי בית העלמין לפני השיקום

"התחלנו את האירוע בשעה שש בערב עם לימוד וחלוקת תיקוני הזוהר וכבר מיד כשהתחלנו את האירוע השכנים, הדרוזים, הציתו את בית העלמין העתיק אשר נמצא סמוך למקום בו שוכן רבי הושעיה. הזמנו כבוי אש מיידית מאחר שהייתה סכנה לבתים הסמוכים למקום הקברים מחשש שהאש תתפשט.

כאן החלה ההתפרעות. לדבריו "לאחר קיום הסעודה הגיע שוטר, לבוש במדים, שניכנס לשטח בית העלמין וכיבה את הגנרטור שהפעלנו לצורך האירוע. הוא הגיע כאשר איתו חבורה של כ-15 בחורים מהיישוב הסמוך. מיד לאחר שכיבו את הגנרטור והחשמל נפל - הם עלו לעברנו, תוך כדי צרחות ואיומים, לעזוב את המקום ושנסתלק להם מהכפר. בראש המאיימים היה השוטר שעשה זאת תוך כדי שהוא מונע מאיתנו לעלות ולקחת את חפצינו וכן באמצעות אלימות שהוא הפעיל תוך שהוא דוחף אותנו לכיוון המדרגות. אבררך אחד הותקף בצווארו מאחד המתפרעים".

והאברך ממשיך בזעזוע "לאחר שירדנו מהמקום בפחד עם ילדים שבוכים, הזמנו משטרה שהגיעה רק לאחר 25 דקות. זאת לאחר שהמקום היה כבר תחת הרס שכולל הריסת ועקירת המדרגות שבשביל לבנותם הושקעו מאמצים רבים ונאספו שקל לשקל בשבילם. בנוסף, שבירת שולחנות עץ ונר התמיד וכמו שניתן לראות בתמונות גם שולחנות פלסטיק ואוכל רב ניזרק והושחת. כאשר המשטרה הגיעה המתפרעים ברחו מהמקום".

והוא מסיים בדמעות "מכאן קריאתנו לפרסם שרק בגלל שנאת היהודים של כמה שבבאניקים מהעדה, מקום של קדושה חולל וקברים עתיקים חוללו וכל מי שיכול לבקר במקום וליישבו ולהשפיע שהמקום לא יחולל שוב תבוא עליו הברכה".

ממשטרת ישראל נמסר: מדובר בעשרה תושבי אזור מעלות אשר ערכו הילולה במערת הצדיק רבי הושעיא ללא אישור או תיאום עם המשטרה או הרשות המקומית.

בעקבות רעש חזק מהמקום, ניגש אל המקום שוטר המשרת באזור חברון ומתגורר בסמוך למקום בבקשה להפסיק את הרעש. במהלך השיח בין הצדדים, הגיעו למקום מספר צעירים אשר הפסיקו את המוסיקה ע"י ניתוק של הרמקולים ונמלטו מהמקום. בשל כך, שוטרים שהגיעו למקום הפנו את החוגגים להגשת תלונה בתחנה. ככל שתוגש תלונה במשטרה, הרי שזו תיבדק ותטופל בהתאם.

בית העלמין הרס משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד