כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר שלוש שעות

הסתיימה ישיבת הקבינט: "התקבלו החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם"

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני הסתיימה לאחר שלוש שעות. השרים קיבלו שורה של החלטות "לפגיעה במחבלים ובשולחיהם", והסמיכו את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנושא

הסתיימה ישיבת הקבינט: "התקבלו החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם"
בנימין נתניהו, ראש הממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה בצהריים (שלישי) אחרי שלוש שעות. הדיון נערך במשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך הדיון השרים לא קיבלו החלטות ממשיות.

מלשכת ראה"מ נמסר: "הקבינט המדיני ביטחוני קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון. הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי השתתף בדיון. במהלך הדיון התעמתו שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר גלנט אמר:" יש סכנה של חיכוך (פשיעה לאומנית) וצריך לשים לב לזה. פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע".

השר בן גביר השיב: "אני מרגיש בסרט דמיוני. נרצחו אנשים, אמא לעיניי הבת שלה, לפני כמה ימים אבא ובנו ואתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, סכנת הפשיעה הלאומנית. השתגענו? אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו. הדיון כאן הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים אופרטיביים, מה אנחנו עושים נגד הטרור ולא להתעסק בתפל".

מוקדם יותר ערך שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב שהתמקדה בפעולות מערכת הביטחון לאחר הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון, לקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני.

בהערכת המצב הביא השר גלנט את הערכתו לכוחות הביטחון על המעצר המהיר של רוצחי בת שבע נגרי ז״ל, ועל פעולתם המתמשכת כנגד הטרור ברחבי יהודה ושומרון.

 

הקבינט הביטחוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד