כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זו המטרה

בלב ג'נין: הכירו את פיילוט דגי המאכל של משרד החקלאות

מטרת הפרויקט להגדיל את מקורות המזון בייצור עצמי ברשות הפלסטיני כדי לבסס את השוק המקומי ולהביא לייצור עצמאי בענף הדגים | בזכות התמיכה, גידול הדגים ברשות הפלסטינית עומד על בין 2 ל-4 טון של דגי בס

משרד החקלאות הישראלי, בשיתוף המנהל האזרחי, מסייע למגדלי דגי מאכל ברשות הפלסטינית להגדיל את היקפי גידול הדגים ברשות. התוכנית הייחודית כוללת שני פרויקטים עיקריים בטול כרם ובג'נין שבהם הסיוע כולל מימון, רכש של ציוד, מזון לדגים, פילטרים לטיפול מיטבי במים והדרכות שונות של מומחי משרד החקלאות הישראלי בסכום כולל של כ-700,000 ₪. הפרויקט הראשון, שהיה פיילוט בג'נין, הסתיים והניב לאחר ארבע שנים של ליווי מקצועי מצד המשרד, לשוק המקומי ברשות הפלסטינית בין 2 ל-4 טון של דגי בס. בימים אלה, מלווה המשרד חוות דגים בטול כרם. 

הפרויקט של משרד החקלאות/משרד החקלאות ופיתוח הכפר 

משרד החקלאות נרתם לעניין כחלק ממאמצי המנהל האזרחי לניהול, ייצור וביסוס הכלכלה ברשות. בשגרה, המשרד מלווה יחד עם המנהל האזרחי שיתופי פעולה והעברת ידע בתחומי הווטרינריה, הייעור, הגנת הצומח, השיווק, הייבוא החקלאי. בימים אלו, אגף הדיג במשרד משלים ליווי מקצועי למגדלי דגים בטול כרם במטרה לחזק את ענף הדגים הפלסטיני. הליווי כולל הדרכה והתנהלות למגדל הדגים, סיוע במימון רכש של ציוד, מזון מותאם לדגים, בדיקות התאמה ועוד. התמיכה כוללת שימוש בטכנולוגיות ישראליות הממקסמות את ניצול האמצעים לרבות, בניית בריכות פתוחות ומקורות, סינון של המים ושימוש חוזר בו בהשקיה חקלאית. 

גיא רובינשטיין, מנהל תחום חקלאות מים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר אמר: "מטרת הפרויקט היא לאפשר לתושבי הרשות לגדל את המזון שלהם בעצמם, ללא תלות בגורמים חיצוניים, ומוכיח שהעברת ידע חשובה ותורמת לקידום המקצועיות גם באוכלוסייה השכנה. עד היום משרד החקלאות תמך והדריך מקצועית בכל מה שקשור לגידול הדגים, לרבות בחירת הציוד המתאים, אספקת מזון לדגים, ובאספקת דגיגים ממכוני רבייה ישראלים באמצעות עובדי אגף הדיג, ומדריך מטעם המשרד. כעת, שהפרויקט הוכיח את עצמו, והצטרף לחקלאי שותף משקיע פלסטינאי שיביא אותו לשיאים חדשים, האגף ימשיך להדריך, וללוות מקצועית את הפרויקט". 

 

ג'נין דגים משרד החקלאות פיילוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד