י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המדינה תובעת עו"ד שפעל מטעמה במיליוני שקלים

כתב תביעה ובו דרישה להשבת 15,000,000 ש"ח הוגש כנגד עו"ד דוד לוי שפעל כבא כוח רשות המסים וככונס נכסים מטעמה.

המדינה תובעת עו"ד שפעל מטעמה במיליוני שקלים
עורך דין צילום: FREEPIK

פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) בשיתוף והנחיית היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות, הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, בשם רשות המסים, תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים, במסגרתה דרשה מהנתבע, עו"ד דוד לוי, להשיב לה סך של כ-15 מיליון ש"ח אותם נטל לכיסו בניגוד לדין, עת פעל כבא כוח רשות המסים וככונס נכסים מטעמה.

 מכתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין נוי רוטנשטרייך ורועי בן עמי מפרקליטות מחוז מרכז עולה, כי במשך כעשור, ייצג עו"ד דוד לוי את רשות המסים בתיקים רבים כבא כוחה וככונס נכסים מטעמה לפי חוק ההוצל"פ. במהלך תקופה זו, איתר ומימש הנתבע, לטובת רשות המסים, נכסים בסך כולל של כ-26 מיליון ש"ח.

הנתבע ניכה את שכר טרחתו והוצאות שהוציא לצורך איתור ומימוש הנכסים, אך נמנע מלהעביר לרשות המסים את מלוא הכספים המגיעים לה לאחר ניכוי ההוצאות הנ"ל ושלשל לכיסו את מרבית הסכום, זאת כאמור בניגוד לדין. בגין מעשיו אלה ואחרים, הוגש נגדו כתב אישום חמור ובשנת 2021 הורשע עו"ד לוי ע"י בית המשפט המחוזי מרכז, בין היתר, בביצוע ריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה, לפי סעיפים 383 ו-393 לחוק העונשין ונגזרו עליו, בין היתר, 9 שנות מאסר בפועל.

לוי הגיש ערעור על הכרעת הדין לבית המשפט העליון, שנדחה בפסק דין מיום 2.7.23. כאמור לעיל, במסגרת התביעה האזרחית מבקשת רשות המסים להשיב לה את הכספים שנטל עו"ד לוי מהכספים המגיעים לה, שלא כדין, וכן את שכר הטרחה שגבה לוי, גם כן שלא כדין, בגין פעילותו.

 בהקשר זה צוין בכתב התביעה כי "מקרה זה הוא מקרה חריג מסוגו, הן מבחינת חומרת העבירות והן מבחינת היקפן. הנתבע הורשע בגניבה במסגרת טיפול ב -49 תיקי הוצל"פ במשך 10 שנים בסכומי כסף אדירים. הנתבע בגד באמון שניתן בו, ופגע קשות באינטרס הציבורי ובקופה הציבורית. מטרתה של תביעה זו היא להשיב את הכספים אותם נטל הנתבע שלא כדין בהלימה לעיקרון לפיו "לא יהא חוטא נשכר"".

תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד