כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עניינים טכניים מורכבים"

היועץ לביטחון לאומי האמריקני: "לא צפויה הודעה על הסכם בין סעודיה לישראל בקרוב"

בתדרוך לכתבים אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן כי "כי לא צפויה הודעה על הסכם בין ארה"ב סעודיה וישראל בטווח הזמן המידי". עוד אמר כי במידה ואכן יהיה הסכם, הוא ייצר "מזרח תיכון יציב יותר"

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן סיפק היום (שלישי) מספר כותרת באשר למגעים בין ישראל לסעודיה, שעשויים להבשיל לכדי הסכם שלום.

סאליבן צינן מעט את ההתלהבות ואמר: "לא צפויה הודעה על הסכם בין ארה"ב סעודיה וישראל בטווח הזמן המידי". עוד הוסיף כי אינו רוצה להיכנס לפרטים, אך "זה מתנהל בערוצים דיפלומטיים ויש עוד מרחק שצריך לחצות כיוון שמדובר בעניינים טכניים מורכבים".

עוד הוסיף סאליבן: "שלום בין ישראל לסעודיה יהיה ביג דיל וייצור מזרח תיכון יציב יותר במסגרתו מדינות יכולות לשתף פעולה. זה יועיל לארה"ב. לכן שווה לנסות להשיג זאת. נעבוד על זה בצורה שיטתית ככל האפשר".

יחד עם זאת, השבוע דווח כי למרות ההכחשות מצד לשכת ראש הממשלה, בכיר ישראל מודה כי "ישראל לא שוללת את הדרישות הגרעיניות של סעודיה, אבל תחילה רוצה לדעת מה רמת הבקרה האמריקנית על תהליך כזה, מה רמת המעורבות ומה תעודות הביטוח הישראליות - ולפי זה להתאים את העמדה הברורה".

על פי דיווח ב'חדשות 13', בשבועות האחרונים התקיימו מספר דיונים שבירושלים מגדירים אותם ״דיוני עומק״ בסוגיה. גם הוועדה לאנרגיה אטומית מעורבת.

גורם בממשל ביידן אמר: "לישראל יהיה קול חשוב ומשמעותי גם בעניין הגרעין. חברי הקונגרס ירצו לדעת מה העמדה הישראלית. זה לא שיהיה פה וטו אבל ישראל לא תופתע, יש לה קול חשוב"

ג׳ייק סאליבן סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד