כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פרטים חדשים

גורם ביטחוני על ישיבת הקבינט: "דיון הזוי ולא מקצועי"

גורם ביטחוני תקף את הדיון בקבינט המדיני ביטחוני ואמר כי "הדיון היה הזוי ולא מקצועי". המתפ"ש לשרים: "חיזוק הרשות זה למעשה החלופה הפחות גרועה עבורנו"

גורם ביטחוני על ישיבת הקבינט: "דיון הזוי ולא מקצועי"
ישיבת הקבינט צילום: חיים צח /לע"מ

בתום הדיון בקבינט המדיני ביטחוני שהתכנס היום (שלישי) במשרד ראש הממשלה בירושלים אמר גורם ביטחוני: "הדיון היה הזוי ולא מקצועי. התאפיין בוויכוחים בין השרים ולא היה ענייני", כך דווח ב'חדשות 12'.

בתוך כך, על פי דיווח ב'חדשות 13', מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן אמר לשרי הקבינט בדיון היום: "אין כל קשר בין ההחלטה שהתקבלה בקבינט לפני מספר שבועות לפעול למניעת קריסת הרשות, לבין הפיגועים".

לדבריו, "חיזוק הרשות זה למעשה החלופה הפחות גרועה עבורנו. צעדים נגד הרשות הפלסטינים זה למעשה רצונם של בכירי חמאס".

בנוסף אמרו המתפ״ש ובכירי מערכת הביטחון כי הפלסטינים עסוקים ומתעניינים בסוגיה הסעודית ובמגעים בין ארה״ב לסעודיה, בהקשר הישראלי. "הם ינסו להוציא את המקסימום", נאמר לשרים.

כזכור, ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה בצהריים אחרי שלוש שעות. הדיון נערך במשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך הדיון השרים לא קיבלו החלטות ממשיות.

מלשכת ראאש הממשלה נמסר: "הקבינט המדיני ביטחוני קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון. הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי השתתף בדיון. במהלך הדיון התעמתו שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר גלנט אמר:" יש סכנה של חיכוך (פשיעה לאומנית) וצריך לשים לב לזה. פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע".

השר בן גביר השיב: "אני מרגיש בסרט דמיוני. נרצחו אנשים, אמא לעיניי הבת שלה, לפני כמה ימים אבא ובנו ואתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, סכנת הפשיעה הלאומנית. השתגענו? אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו. הדיון כאן הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים אופרטיביים, מה אנחנו עושים נגד הטרור ולא להתעסק בתפל".

 

הקבינט הביטחוני טרור רסאן עליאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד