כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מראשי 'מחאת ההייטק'

למרות ההפחדות: קרן ההון סיכון הישראלית בגיוס הגדול בתולדותיה

קרן הון סיכון הישראלית "קומרה" שמשקיעה בחברות הייטק הצליחה לגייס קרן רביעית בהיקף של 275 מיליון דולר | מובילי הקרן הם מראשי 'מחאת ההייטק'.

למרות ההפחדות: קרן ההון סיכון הישראלית בגיוס הגדול בתולדותיה
.מחאת ההייטקיסטים. קפלן תל אביב צילום: אור אדר

קרן קומרה, קרן 'הון סיכון' שמתמקדת בעיקר בהשקעה בחברות הייטק בשלב מאוחר יחסית של החברה, הצליחה לגייס קרן רביעית בהיקף של 275 מיליון דולר, כך מתפרסם ב'גלובס'.

זאת על אף ההפחדות מהבריחה מהארץ בשל חקקת חוקי הרפורמה המשפטית ולמרות המשבר בהייטק, הצליחה הקרן הישראלית לגייס את הקרן הגדולה ביותר עד עתה , דווקא באחת התקופות המאתגרות ביותר למשקיעי הייטק.

לפני שלש שנים הודיעה קומרה קפיטל על גיוס קרן שלישית בסכום של 260 מיליון דולר, שלוש שנים לאחר גיוס קרן שניה של 150 מיליון דולר והיום, כאמור קרן  רביעית מטרפת.

ארז שחר, שותף מנהל בקומרה קפיטל, קרא לפני מספר חודשים לכל המנכ"לים החברים במטה מאבק ההייטק לאפשר לעובדים לשבות לנוכח חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית ואמר כי "מנכ"לים יקרים, הגיעה העת למעשים. הממשלה ממשיכה בדהירה לחקיקת בזק לקעקוע הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו, כאנשי תעשיית ההייטק, שחולקים ערכים של הכלה, שקיפות, מצוינות, חופש, חייבים לנקוט עמדה ברורה. זו אינה עמדה פוליטית, זו עמדה ערכית, וזו גם מלחמה על עתיד התעשייה שלנו כאן, בישראל.

הוא הסיף ואמר כי "אין עתיד לתעשיית ההייטק בישראל ביום שאחרי החקיקה, וחובתנו לעצמנו, לעובדים שלנו, לבעלי המניות שלנו, למשפחות שלנו, ולמדינתנו לא לאפשר לזה לקרות."

הון סיכון חברות הייטק יזמי הייטק השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד