כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התקיפה תועדה במצלמת אבטחה

הותקפו בדרך לסליחות בכותל ויפוצו בעשרות אלפי שקלים

משפחה יהודית הותקפה בשנת 2017 כשחזרה מסליחות בכותל ע"י ערבים. התוקפים נעצרו אך התיק נגדם נסגר. ארגון חוננו ניהל מאבק משפטי והתיק נפתח מחדש, הגיש תביעה אזרחית כנגד התוקפים ובית המשפט חייב אותם בהעדר הגנה בפיצויים ע"ס 60,000 ש"ח | עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "נמשיך לעשות מאמץ שכל פורע או טרוריסט שפוגע ביהודים ישלם מחיר כבד"

בית משפט השלום בירושלים פסק כי ערבים אשר תקפו בשנת 2017 משפחה יהודית כאשר שבה מסליחות בכותל יפצו אותה ב-60,000 שקלים, זאת במסגרת תביעה אזרחית אותה הגישה המשפחה באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו.

בחודש ספטמבר 2017 הותקפו בני משפחה יהודית לאחר ששבו מאמירת סליחות בכותל ע"י שני ערבים אשר טענו כי החנו את רכבם ליד חנותם וחסמו אותו. התקיפה ארכה דקות רבות וכללה שפיכת כוס קפה רותח, מכות אגרופים, בעיטות וסטירות שגרמו לחבלות. הערבים נעצרו ע"י כוח מג"ב שהגיע למקום אך התיק נסגר בינואר 2018.

ארגון חוננו ניהל מאבק משפטי ותיק החקירה נפתח מחדש, אך לפני מספר חודשים הגיעה חטיבת התביעות במשטרה להסדר טיעון מקל במיוחד עם התוקפים במסגרתו אחד התוקפים קיבל עונש של חודשיים מאסר על תנאי והתוקף השני ירצה 100 שעות למען הציבור. לאחר הסדר הטיעון הגיש עו"ד יאדו תביעה אזרחית כנגד התוקפים. לאחר שחלף משך הזמן שניתן לתוקפים להשיב על כתב האישום והם לא עשו דבר קבע בית המשפט כי בהעדר הגנה הם יפצו את הנפגעים ב 60,000 ₪ - מלוא סכום התביעה.

עו"ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו ברך על פסק הדין ואמר: "תביעות אזרחיות הן ההשלמה ההכרחית במלחמה בטרור גם בעת שממוצה הדין הפלילי ובעיקר במקום שהדין הפלילי לא ממוצה כראוי. התביעה האזרחית משיבה לנפגעים את המגיע להם על הפגיעה בהם אך יותר מזאת מביאה להרתעה כנגד אותם פורעים אשר נאלצים לשלם מכיסם לאותם אלו שניסו קודם לכן לפגוע בהם. אנו נמשיך לעשות מאמץ שכל פורע או טרוריסט שפוגע ביהודים ישלם מחיר כבד".

תקיפה סליחות בכותל פיצוי כספי תביעה אזרחית פורעים ערבים ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד