ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בעקבות המרד שנכשל

גנרל רוסי בכיר פוטר חודשים לאחר שנעלם

גנרל "ארמגדון" של רוסיה פוטר חודשים לאחר שנעלם בעקבות המרד של וגנר. סרגיי סורוביקין, שלפי ההערכות יש לו קשרים לקבוצת וגנר, לא נראה בפומבי מאז יוני. מסמכים שדלפו ביוני חשפו שסורוביקין היה למעשה חבר סודי בקבוצת וגנר

גנרל רוסי בכיר פוטר חודשים לאחר שנעלם
כוחות וגנר בעיר רוסטוב צילום: צילום מסך

מפקד צבאי בכיר המכונה "גנרל ארמגדון" בשל שימוש בטקטיקה חסרת רחמים פוטר על ידי הקרמלין לאחר שנעלם, כך עולה מדיווחים בתקשורת הרוסית.

סרגיי סורוביקין, מפקד לשעבר שלקח חלק בפלישה לאוקראינה , איבד את עבודתו כראש כוחות התעופה והחלל במדינה.

אדם שמכיר את הפרטים אמר ל-RBC, רשת רוסית, שסורוביקין פוטר מתפקידו כמפקד כוחות התעופה והחלל ומאז הוכנס ל"חופשה לטווח קצר".

סורוביקין תפס את מקומו של הגנרל הרוסי הבכיר גנאדי ז'ידקו, בן 58, מוקדם יותר השנה.

השבוע נמצא ז'ידקו מת לאחר שנאבק ב"מחלה ממושכת".

ז'ידקו קיבל לידיו את ניהול המלחמה באוקראינה חודשיים לאחר תחילת הפלישה בפברואר 2022. אך הוא איבד את תפקידו לסורוביקין פחות משישה חודשים לאחר מכן, לאחר שלא הצליח להגשים את מטרתו של פוטין לכבוש את העיר חרקוב.

אך סורוביקין לא נראה בציבור מאז יוני. הוא נראה לאחרונה בסרטון שקורא לחברי קבוצת וגנר לחזור בהם במהלך ניסיון ההפיכה שלהם ב-24 ביוני. אבל מסמכים שדלפו ביוני חשפו שסורוביקין היה למעשה חבר סודי בקבוצת וגנר.

כבר בשנת 2018 ניתן לו מספר אישי של כח וגנר, על פי הדיווחים, המפקד היה רשום בין לפחות 30 בכירים נוספים בצבא ובמודיעין הרוסי.

לא היו ראיות שסורוביקין נמצא בין מקבלי השכר של וגנר, אבל חברות בכוח רמזה על הקשר ההדוק בין הצבא הרוסי לקבוצת השכירים של יבגני פריגוז'ין.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד