כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהגבוהים שנפסקו אי פעם בארץ

המחוזי קבע: 9.6 מיליון ש"ח פיצוי לגבר שמחלתו לא אובחנה

הבדיקה בבית החולים גילתה אצל גבר גוש חשוד, אך הוא שוחרר על ידי הרופאים בלי המלצה להמשך בדיקות. כעבור שנתיים הגוש התברר כסרטן כליה שהפך סופני לאחר 5 שנים. השופטת קבעה שזו רשלנות ופסקה פיצויים מהגבוהים בארץ בתחום הסרטן

המחוזי קבע: 9.6 מיליון ש"ח פיצוי לגבר שמחלתו לא אובחנה
ביה"ח שמיר אסף הרופא צילום: דוברות שמיר

חולה סרטן תבע את המרכז הרפואי הממשלתי שמיר ואת משרד הבריאות, על התנהלות רשלנית שבעטיה הפכה מחלתו לחשוכת מרפא, האיש יפוצה בסכום שיא של כ-9.6 מיליון שקלים, מהגבוהים שנפסקו אי פעם בארץ בתביעת רשלנות רפואית בתחום מחלת סרטן, כך פסק לאחרונה ביהמ"ש המחוזי בתל אביב.

בפסק הדין, שניתן בחודש מאי, נקבע כי רשלנות של רופאים בביה"ח גרמה לפני עשור לאיחור טרגי של שנתיים באבחון של סרטן הכליה אצל התובע, גיל רוזנטל - ומשום כך התגלה הגידול הממאיר והקטלני כשהוא כבר מפושט בגופו ועם גרורות לריאות, מה שפגע באופן משמעותי מאוד בסיכויי החלמתו, כך דיווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

לאחרונה משרד הבריאות והמדינה הגישו ערעור לעליון על פסק הדין, ובו טענות רבות לגבי קביעות בפסק הדין והדרך שבה חושבו הפיצויים.

מהמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) נמסר ל'ישראל היום' כי "בעת הזו טרם הסתיים בירור המקרה בפני ערכאות משפטיות. עמדת המרכז הרפואי מוצגת במסגרת הערעור שהוגש לבית המשפט העליון. אנו נמתין לבירור, וכמובן נכבד כל החלטה שתקבל הערכאה השיפוטית בעניין זה".

 

 

אסף הרופא חולה סרטן פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד