י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוגיה כבדת משקל

מגבירים את הבטיחות בדרכים: אושרו מכשירי שקילת משאיות בתנועה

חברת נתיבי ישראל מבקשת לרכוש מכשירים אשר מיועדים לשקילה בתנועה אשר ישמשו למטרת אכיפה או לצורך קבלת חיווי על מצבן של המשאיות העמוסות. כיום הדרך היחידה לשקול אותן היא כשהן לא נמצאות בנסיעה

מגבירים את הבטיחות בדרכים: אושרו מכשירי שקילת משאיות בתנועה
משאיות צילום: לונדון מוטור שואו

משרד הכלכלה מפרסם לשימוע ציבורי את החלטתו בנושא אישור דגם ישראלי למכשיר שקילה בתנועה, כלומר מכשיר אשר יכול למדוד את משקלן של משאיות עמוסות בעודן נוסעות.

משאיות עמוסות יתר על המידה אשר נוסעות בכבישים מהוות סכנה משמעותית: כאשר משאית עמוסה יותר מדי ובאופן אשר חורג מההגדרות אשר נקבעו על ידי היצרן ועל ידי החוק, היא עלולה לא לעצור כראוי ולגרום לתאונת דרכים קטלנית. בנוסף, הן מגבירות מאד את הבלאי והשחיקה של התשתיות שעליהן הן נוסעות.

לפי המידע אשר מופיע במסמכים שפורסמו לעיון הציבור, חברת נתיבי ישראל מבקשת לרכוש מכשירים אשר מיועדים לשקילה בתנועה אשר ישמשו למטרת אכיפה או לצורך קבלת חיווי על מצבן של המשאיות העמוסות. לפי המסמכים, כיום לא מבוצעות בישראל בדיקות כאלה של משקל של משאיות בתנועה והדרך היחידה לשקול אותן היא כשהן לא נמצאות בנסיעה, כלומר לא בתנועה, על משקלים נייחים.

לפי המסמכים שמפרסם משרד הכלכלה, לאחר שיוגשו ההצעות יבוצעו כמה בדיקות אשר מיועדות לוודא שהמכשירים החדשים יעמדו בתקנים של המדידות של משקל המשאיות בתנועה, כאשר בין היתר יבוצעו בדיקות באמצעות שלושה סוגים שונים של משאיות כדי לכייל את המכשיר.

 

 

שקילה משרד הכלכלה עודף משקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד