ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
משמח לבבות ואיש חסד

סיפורו של הקולנוען החרדי ר' ניסים ורטה ז"ל שנפטר לאחר מחלה

הלך לעולמו בדמי ימיו הרב ניסים ורטה ז"ל תושב העיר אלעד ומי שהתפרסם במהלך השנים כתסריטאי ושחקן בסרטים חרדים שאת רובם יצר בעצמו ובפעילותו שימח רבים בעם ישראל. ר' ניסים נפטר ל"ע לאחר מחלה קשה שקיננה בגופו והוא בן 48 בלבד. הלווייתו תתקיים באלעד

סיפורו של הקולנוען החרדי ר' ניסים ורטה ז"ל שנפטר לאחר מחלה
ר' ניסים ורטה ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלילה הלך לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר משמח אלוקים ואנשים הרב ניסים ורטה ז"ל, תושב העיר אלעד, שהתפרסם בעיקר כשחקן בסרטים והצגות עבור המגזר החרדי. הוא נפטר לאחר מחלה קשה והוא בן 48.

המנוח ז"ל נולד באשדוד בל' ניסן תשל"ה לאביו ר' אליהו ורטה ז"ל, ולאמו מרת מרסל שרה ע"ה.

בית הוריו בקרית הרב אברמסקי היה בית של אהבת תורה וההערכה גדולה לתלמידי חכמים. במשך שנים רבות גרו בסמיכות לביתו של הגה"צ רבי סעדיה אריבי זצ"ל רב השכונה וממניחי יסודות הקדושה והטהרה באשדוד, בכל דבר וענין היו מתייעצים עימו והיה משתתף בשמחתם וממנו היו מקבלים עצה ותושיה.

בשנותיו המוקדמות המנוח יחד עם אחיו זכו להתלוות לאביהם ר' אליהו ז"ל והיו נכנסים בקודש לעיתים תדירות בביתו של האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל ה"בבא מאיר" ברובע ב', שם זכו לברכותיו המאצילות ולנשק את ידיו, כך גם זכה להיכנס בקודש אצל האדמו"ר מפיטסבורג בעל ה"אמונת אברהם" ולקבל את ברכותיו.

בילדותו למד בתלמוד תורה "חדר הרב" בקרית פוניבז' ומשם המשיך את לימודיו בישיבה קטנה בבני ברק בישיבת "לעלוב" ברבי עקיבא ומשם עלה לישיבה גדולה "פורת יוסף" בעיר העתיקה ונתחבב על רבו מרן הגאון חכם שלום כהן זצ"ל.

במשך חייו עסק לפרנסתו בלשמח אנשים באירועים ושמחות. ביתו היה בית של הכנסת אורחים. זכה במשך תקופה להיות לעזר ולסיוע לכולל אברכים שהקים הרב אליהו אריבי לע"נ אביו הגה"צ רבי סעדיה זצ"ל.

שנים רבות היה מתנדב במחלקות האונקולוגיות שם שימח ילידים חולים. פעמים רבות נקרא ע"י גדולי ישראל לשמח ילדים חולים במחלקות שונות, כתוצאה מכך היה בקשר אדוק עם הרבה מגדולי ראשי הישיבות והאדמו"רים, כך היה מגיע מידי פעם לביתו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה שהכיר את המשפחה עוד בהיותו מתגורר באשדוד לצד אביו זצ"ל וכשהיו מזכירים לפניו את השם ניסים לישועה ורחמים, תמיד היה מברך בכל כוחו ושולח לו פרישת שלום.

שולחן השבת בביתו היה לשם דבר, בכל סעודה היה מקפיד לומד מתוך דברי תורתו של בעל האור החיים הקדוש ולשיר את שירי השבת ובפרט את השיר "קה אכסוף נועם שבת" בניגון הידוע ובאריכות וזאת לאחר ברכתו של המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן בעל "באר הפרשה" שנקשר עימו בעבותות אהבה והוא אף טרח והגיע לבקרו בבית החולים. כך גם בנו יחידו שידוע כעילוי ושקדן בעולם הישיבות, הקפיד בכל סעודת שבת לשיר את שירי השבת בשמחה ובהתלהבות ולומר דברי תורה על השולחן.

המנוח היה אדם יקר ביקרים עמוד החסד משמח הלבבות, בקו הייחודי שלו היה מצליח לגרום לאנשים לדמוע, ולצחוק. בין סרטיו המפורסמים שכתב וערך בהשקעה גדולה מאוד, ואף שיחק בהם הם: 'זעקת הנפטר' ששינה את כללי המשחק והכניס לתוך סרטי המגזר את ז'אנר סרטי האימה, כמו כן את הסרט 'עולם התוהו'.

בתחילת הסרטים היה מפרסם ניסים תפילה שלא יארע חס ושלום דבר תקלה על ידו, שחס וחלילה שמשהו יגרום לקלקול ממה שעשה. וכך ניגש לכל סרט וסרט בצורה מיוחדת. היה שחקן בחסד עליון ששיחק בסדרת קומדיות שכבשו את בתי המגזר החרדי כמו 'בערל ושמערל', ו'איזה זלמן זה'.

בשנים האחרונות התעסק ר' ניסים לפרנסתו במכירת חפצי יודאיקה עתיקים.

לפני כשנה ו-3 חודשים התגלתה בגופו המחלה הארורה ובמשך שנים ראה עליות ומורדות, היה לו סבל נוראי בגופו כשחבריו היו באים לבקרו היו בצער גדול לראותו כך, אך תמיד שהיו באים לעודדו ולחזקו הוא זה שהיה מעודדם ומדבר דברי אמונה ובטחון שהכל מקבל עליו באהבה והכל מאיתו יתברך.

דווקא בתקופה האחרונה לאחר בדיקות מקיפות התברר כי בחסדי שמים רוב המחלה הוסרה מגופו, ובעקבות כך ערך בביתו סעודת הילולא לכבוד בעל אור החיים הק' בהשתתפות רבים מחבריו, מתוך אמונה שמה שנשאר מהמחלה – יוסר מגופו ויתרפא, והודה באמירת מזמור לתודה ברוב עם על הנס הגדול שהולך ונתרפא.

לפני פחות משבוע כאשר שהה בביתו לבדו, לפתע איבד את ההכרה ובנו יחידו שהגיע זמן קצר אחר כך לבית, הזעיק מיד את כוחות ההצלה שפינוהו לבית החולים ומאז היה מונשם ומורדם, עד שבלילה האחרון לאחר חצות הלילה השיב את נשמתו לבוראו בבית החולים בתל השומר לצד בני משפחתו וידידיו תוך כדי שזעקו שמע ישראל.

הותיר אחריו את משפחתו, בנו יחידו אברהם שלמה ורטה, ואחיו, מכריו וידידיו הרבים שממאנים לעכל כי ניסים היה ואיננו עוד.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 15:00 בצהריים מביתו רחוב רבי יוחנן בן זכאי 70 אלעד בדרכה לבית העלמין בעיר שם ייטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בביתו ברחוב רבי יוחנן בן זכאי 70 אלעד קומת כניסה דירה 4.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ניסים ורטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד