כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"פוצצו אותו במכות"

צו איסור פרסום לתחקיר שחושף אלימות קשה נגד רומן זדורוב

לבקשת המשטרה הוצא צו אזור פרסום לתחקיר בתוכנית 'הצינור' על אלימות קשה שהופעלה בתא המעצר של רומן זדורוב. עורך התחקיר: "החומרים האלה יראו אור"

צו איסור פרסום לתחקיר שחושף אלימות קשה נגד רומן זדורוב
זדורוב הבוקר צילום: Michael Giladi/Flash90     

בית משפט השלום בטבריה הטיל אתמול (שלישי) צו איסור פרסום על חומרים מתחקיר "הצינור", של תקרית שהתרחשה במאי 2020 שבה לכאורה פרצו לוחמי יחידת "מצדה" של שב"ס לפנות בוקר לתא של רומן זדורוב ואסירים נוספים בכלא שאטה, והפעילו כלפיהם אלימות.

הצו, שניתן לבקשת שב"ס, מתייחס לסרטוני מצלמות גוף וקסדה שצולמו ע"י יחידת "מצדה" בכלא שנמצא באזור הגלבוע, ויהיה בתוקף למשך שבעה ימים — עד 28 באוגוסט.

עורך התחקיר אדם שפיר שהתכוון לפרסם אותו מחר בערב, כתב ברשתות החברתיות: "במשך חודשים אנחנו עובדים על תחקיר, תיעוד בלעדי מהכלא, שסוהרים נכנסים לתא של רומן זדורוב ושותפיו ומפוצצים אותם במכות. רימוני הלם, שוקרים, ירי גומי, הכול... החומרים האלה יראו אור".

מגיש התוכנית גיא לרר כתב כי "התחקיר ובו רומן זדורוב חושף מה קרה בתא המעצר לא ישודר עקב צו איסור פרסום שניתן לבקשת המשטרה, ולמרות שהפרומואים כבר היו באוויר. אנחנו מתנצלים בפני צופינו ומבטיחים להילחם על מנת לשדר את החומרים החשובים".

משב"ס נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שהתרחש לפני למעלה משלוש שנים ובמהלכו התקיימה פעילות מבצעית בתא בו שהה בין היתר, רומן זדורוב. האסירים המוחזקים בתא תקפו את הלוחמים ואילצו אותם להפעיל אמצעים וכוח לשם השבת הסדר במקום. כמו כן נתפסו בתא אמצעים אסורים בהחזקה. תלונותיהם של האסירים בעניין נבדקו על ידי משטרת ישראל והתיק נסגר. צו איסור הפרסום התבקש בשל החומר שנמצא בסרטונים. הדיון בבקשה התקיים במעמד צד אחד וכך החליט בית המשפט לאחר ששמע את הטענות".

רומן זדורוב שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד