י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אחרי העימות

למרות התנגדות היוע"משית: לוין יעלה לאישור את ועדת החקירה לרוגלות

שר המשפטים יריב לוין יעלה ביום ראשון לאישור הממשלה את הצעתו להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הרוגלות - זאת אחרי שאתמול פנתה אליו היוע"משית והציגה את התנגדותה לדבר

למרות התנגדות היוע"משית: לוין יעלה לאישור את ועדת החקירה לרוגלות
יריב לוין במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין יביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב את הצעתו להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הרוגלות - זאת חרף התנגדות היוע"משית, כך פירסם מוטי קסטל ב'ערוץ 'עכשיו 14'.

לפני כחודש הודיע סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין כי החליט להקים ועדת בדיקה ממשלתית לעניין השימוש שהתבצע בכלי סייבר של מעקב ואיסוף על ידי גופי האכיפה הפלילית, לרבות פגסוס.

הוועדה תוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

אתמול שלחה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה מכתב לשר המשפטים יריב לוין, בעניין סמכותה של ועדת הבדיקה הממשלתית שבכוונתו להקים בנושא, לפיו אין סמכות לאפשר בחינה של תיקים פליליים תלויים ועומדים, ובתוכם תיקי ראש הממשלה נתניה, מטעמים של עצמאות מערכת המשפט.

בהקשר של תיקי ראש הממשלה, כתבה היועצת המשפטית לממשלה כי הדבר מעלה חשש "לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה, ופוגעת בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, השיב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בעניין מכתבה. השר ציין במכתבו כי עצם התערבות היועמ״שית בנושא שאמור, בין היתר, לבדוק את אופן התנהלות הגוף שהיא עומדת בראשו "מעלה פליאה רבה, וכי ניגוד העניינים בו מצוי הייעוץ המשפטי לממשלה בנושא זה זועק לשמיים".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד