כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מפתחים את הראש

קוד חרדי: כך פועלת אימפריית ההייטק לבני תורה

אחרי שהייתה לחלוצה בתחום ההייטק לחרדים, מכללת .J.B.H (אברטק לשעבר) ממשיכה לשבור את תקרת הזכוכית של ההייטק החרדי ופותחת בקרוב שני מחזורים נוספים • הלומדים זוכים לסבסוד מלא, מלגות קיום והשמה בחברות ההייטק הבכירות ביותר במשק, תוך אווירה תורנית-חרדית ייחודית • "לומדי התורה הם נזר הבריאה בתפיסת עולמנו"

קוד חרדי: כך פועלת אימפריית ההייטק לבני תורה
לימודי הייטק לחרדים צילום: יח"צ

מכללות ההייטק לחרדים קמות בזו אחר זו כפטריות אחר הגשם. אולם לצד אלו המבטיחות השמה בחברות ההייטק המובילות, בחרנו לסקר הפעם כזו שמיישמת את ההבטחות הלכה למעשה - מכללת J.B.H, אשר לה שלושה סניפים ברחבי הארץ (ירושלים, בני ברק ובית שמש) ובוגריה כבר קוצרים את פירות ההכשרה בחברות הייטק בכירות ומובילות כדוגמת: EMC, צ'ק־פוינט, מובילאיי והבנק האמריקאי סיטי וכן בסטארט־אפים מבטיחים כגון Screenovate ו–HiPark.

הצטרפו גם אתם למסלול ההייטק התורני>>>


לימודי הייטק לחרדים • יח"צ

מתוך סגל מובילי התוכנית ניתן למצוא שמות של אנשי מפתח בכירים בהייטק החרדי כמו שמיל לוי, בני לוין, ראול שטיין ועוד.

קוד חרדי

ייחודה המרכזי של
J.B.H בא לידי ביטוי בצביון החרדי שמאפיין את התלמידים ואת הרוח והאווירה התורנית השורה במקום. בעוד חלקנו נוטים לחשוב כי אברכי כולל שיוצאים לעבוד, מסירים מעליהם חלק מהקודים החברתיים החרדים, הרי שב-J.B.H המצב שונה בתכלית והוא אולי מסמל יותר מכל את המהפכה שהובילה, כשמרבית לומדי המכללה מחזיקים ברשותם מכשיר נייד כשר, מקפידים על קוד הלבוש החרדי המוכר ואף מקיימים מנייני תפילה לאורך היממה.

לוח הזמנים היומי במכללה מתחיל בסדר לימוד תורני המחולק לשלוש מגמות - עיון ישיבתי, דף היומי והלכה. בשעות אחר הצהריים עוברים לצלול בעומקה של תורת התכנות הכוללת לימוד שפת התכנות ג'אווה ופול סטאק.

"השאיפה המרכזית שלנו היא לאפשר לבני תורה המבקשים להתפרנס בכבוד, לרכוש מקצוע אשר יאפשר להם זאת, תוך שמירה על אורח חיים תורני ולימוד תורה כחלק משגרת יומם", משתף אותנו אהרון ספראי מנכ"ל .
J.B.H  "יש לנו יש ותק וקבלות של בוגרים שלא ויתרו על אורח החיים התורני ויחד עם זאת התקבלו לחברות בכירות ומכניסים משכורות מכובדות מאוד". לדברי ספראי ישנם הבאים להתקבל לתוכנית המובילה ונדחים מפאת שמקומם עדיין בין ספסלי הכולל. "יש כאן ועדה הפוכה. כלומר ועדה שבוחנת האם אתה רוצה להתקבל לתוכנית מתוך הבנה כי אתה צריך לפרנס את ביתך או לחלופין חשת מיצוי בחיי האברכות. במידה ולא כך פני הדברים, ההמלצה היא שתמתין מספר שנים. בתפיסת העולם שלנו לומדי התורה הם נזר הבריאה, אנחנו מעודדים את לימוד התורה גם בחוץ וגם אצלנו בתוכנית".

אימפריה של השמה

הותק והניסיון של המכללה, העניקו לה לאורך השנים את המיומנויות והידע המדויקים הדרושים על מנת להכשיר עובדים לענף ההייטק שעובר תמורות ושינויים רבים תוך כדי תנועה ודורש התמצאות בכלים הטכנולוגים העדכניים ביותר וקשר רציף מול חברות ההייטק השונות.

כמו כן, במשך שנות הניסיון הרבות, טיפחה
J.B.H קשרים ענפים עם חברות הייטק מהשורה הראשונה. עניין זה מאפשר לה לפתוח דלת מקצועית עבור בוגריה ולשלבם במשרות הייטק בכירות בחברות הללו.

"
J.B.H היא במובן מסוים גם חברת השמה", מדגיש ספראי. "אנחנו דואגים עבור כל תלמיד ותלמיד למציאת המשרה המתאימה ביותר עבורו, זאת בלי שהוא מתחייב עבורנו דבר. כלומר, במידה והוא הצליח להשתלב בחברת הייטק בכוחות עצמו, זה דבר מבורך מבחינתנו".

מצטרפים להצלחה

בקרוב יפתחו שני מחזורים נוספים של המכללה. המחזור ה-15 בירושלים ומחזור 14 בבני ברק. משתתפי התוכנית זכאים לסבסוד מלא על הלימודים וכן למלגה חודשית על סך 1500 ש"ח המותנית בהשתתפות בסדר הלימוד התורני (500 ש"ח נוספים מוענקים תמורת מבחנים). הלימודים אורכים כ-18 חודשים, מתוכם כשלושה חודשי מכינה בה לומדים מתמטיקה ואנגלית, כתשעה חודשי לימוד תכנות מקצועי ומעמיק ולאחר מכן חצי שנת התמחות בחברות הייטק מובילות, המכשירות את התלמידים לעבודה מעשית, מעשירות את הניסיון ומייצרות מפגש בין הידע התיאורטי לכלים הפרקטים. בסיום הקורס מקבלים התלמידים תעודת הנדסאי מטעם מה"ט.

הצטרפו גם אתם למסלול ההייטק התורני>>>

jbh אברטק הייטק חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד