י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
פיקוח נפש נפשי

זוועה בשכונת בית ישראל: 8 ילדים בצינוק

משפחתה של גיורת צדק חיה בעוני מחריד, בחורבה של שניים וחצי חדרים שבורה ומקולפת • הילדים מסולקים שוב ושוב ממוסדות הלימוד, ונתונים בפיקוח נפש רוחני ונפשי • שכנה שפנתה לועד הרבנים מתחננת למענם

זוועה בשכונת בית ישראל: 8 ילדים בצינוק
חיים בתת תנאים צילום: באדיבות המצלם

כשנכנסתי לביתה של שרה נהיה לי רע. אף פעם לא חשבתי שאנשים באמת יכולים לגור ככה, בחורבה. דירה פצפונת, כל הבית מלא בחפצים של הילדים, מבולגן ומלוכלך בגלל הצפיפות האיומה. הדלתות מקולפות, התקרה מתפוררת, השירותים נוזלים, השיש במטבח שבור. בכל מקום אפשרי תלויים מדפים שמנסים להכיל את הבלגן בדירה הצפופה. באמצע הסלון מתוח וילון מבד, ובלילה מזיזים אותו כדי ליצור 'חדר פרטי' לבנות הגדולות.

כאן לוחצים כדי להציל שמונה ילדים בפיקוח נפש! >>>

העניות והצפיפות משפיעים קשה על הילדים. חלק עם קשיים לימודיים, חלק עם בעיות רגשיות. הגדול נפלט מהתלמוד תורה... הבת הבכורה מגיעה אלי לפעמים, יושבת במטבח ושופכת את הלב. הילדים רק מחפשים לצאת מהבית, לברוח... אפשר להבין אותם.

"בפעם הראשונה פגשתי את שרה בגינה הציבורית, מוקפת בילדים מתוקים עם פאות מסולסלות." מספרת בת שבע, שכנה של שרה. "החיוך הקורן על פניה והמבטא הדרום-אמריקאי הסגירו מייד שמשהו בה שונה, טהור וקרוב יותר, ונמשכתי לדבר איתה.

שרה היא גיורת צדק שעזבה חיים נוחים ומנטליות מוכרת ועלתה לארץ הקודש. היא נישאה ונולדו לה שמונה ילדים בזה אחר זה, אותם היא מגדלת במסירות נפש. בעלה שניסה לפרנס את המשפחה בעבודת כפיים מפרכת, חטף בשנה האחרונה דלקות ריאות חוזרות שהשביתו אותו לגמרי.

שרה סיפרה שהילדים שלה לוקחים את הקשיים ללב יותר ממנה. הגדולה לא מזמינה חברות הביתה אף פעם, בן השמונה לא מסכים ללכת לתלמוד תורה והוא לא יודע לקרוא, והילד שעוד מעט יחגוג בר מצווה נפלט מהלימודים. הקשבתי לסיפורים שלה באכפתיות ובהערכה על כך שהיא שומרת על שמחת חיים למרות הכל, אבל לא דמיינתי בחלומות השחורים ביותר איך נראה באמת ה'בית' שלהם.

לפני שנתיים, כששרה ילדה בן, הגענו לברית והיינו המומים: בעזרת גברים נערך שולחן אחד, עם לחמניות וקצת סלטים. בעזרת נשים – כלום! פשוט לא היה כסף לעוד לחמניות...

כואב הלב לראות גיורת צדק במצב מחפיר כזה. היא עשתה דרך כל כך ארוכה, מסירות נפש עילאית – וחיה בתנאים מחפירים ובייסורי עניות, והילדים שלה עלולים חס ושלום מרוב מצוקה לנשור מהתורה והמצוות שהיא מסרה עליהם את חייה..."

*****

לאור מצבה הקשה, פתחו הרבנים קרן מיוחדת כדי לשקם את המשפחה, כשהצעד הראשון וההכרחי הוא להעביר אותם לדירה גדולה יותר ולאפשר להם מגורים שפויים, ולטפל בקשייהם הקריטיים של הילדים.

התורה מחייבת 48 פעמים לאהוב את הגר ולדאוג לרווחתו. גיורת צדק עם בעלה החולני ושמונת ילדיה מחכים שנדאג להם, הם חיים בתת-תנאים שכבר גרם לנזק לילדים, וחייבים עזרה במיידית!

כאן לוחצים כדי להציל שמונה ילדים בפיקוח נפש! >>>

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד