ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
טראמפ נעדר

עימות ראשון של המועמדים הרפובליקנים; מה אמרו על ישראל?

הלילה נערך העימות הראשון של המועמדים הרפובליקנים לראשות המפלגה, לקראת בחירות 2024. מי שבלט בהיעדרו היה המועמד המוביל דונלד טראמפ, שבחר לא לקחת חלק בעימות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתקרבים לבחירות הפנימיות: הלילה נערך ב"פוקס ניוז" העימות הראשות של המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית, בו השתתפו שמונה מועמדים, ביניהם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי, מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי, הסנאטור טים סקוט, מושל צפון דקוטה דאג בורג'ום, מושל מיסיסיפי לשעבר אסא האצ'ינסון, איש העסקים פרי ג'ונסון, וויווק רמסוואמי שנתן הופעה מרשימה ובלט במיוחד.

מי שנעדר מהעימות הוא דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר שמוביל בפער גדול על פני המועמדים האחרים. במאמר שכתב טראמפ התייחס לסקר הבחירות שפורסם, אשר הציב אותו כמועמד המוביל בפריימריז. "הסקר החדש מציב אותי כמובל במספרים אגדיים" אמר. "הציבור כבר יודע מי אני ומה עשיתי בנשיאות שלי. כתוצאה, לא אשתתף בעימותים".

רגע השיא של העימות הטלוויזיוני הגיע כאשר המנחה שאל את שמונת המועמדים: "במידה וטראמפ יהיה מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, בזמן שהוא מורשע במעשים פליליים, האם תתמכו בו?". שבעה מתוך השמונה הרימו את ידם ואמרו כי יתמכו בו.

במהלך העימות האשימה ניקי היילי האשימה את ויווק רמאסוואמי בכך שהוא יפסיק את הסיוע הכספי לישראל. רמאסוואמי הכחיש: "שקר. אני חושב שאנחנו צריכים ללמוד מישראל. צריכים ללמוד את המדיניות של הישראלים בגבולות ואת המדיניות שלהם מול פשיעה". היילי עצמה אמרה כי "ארה"ב צריכה את ישראל יותר משישראל צריכה את ארה"ב".

עוד לפני כן, מושל פלורידה דסנטיס אמר על ביידן: "המדינה הזו בדעיכה, צריך לשלוח את ג׳ו ביידן בחזרה למרתף ולהוריד את המחירים - לא אאכזב אתכם".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד