ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
בצל דרישת מספר שרים

היועמ"שית: "דחיית הבחירות ברשויות ערביות רק בשל מידע מודיעני קונקרטי"

ראש השב"כ הונחה לגבש חוות דעת בנוגע לאיומים בבחירות ברשויות ערביות כדי לאפשר ליועמ"שית להכריע האם יש צורך לדחות את הבחירות ביישובים ספציפיים. היועמ"שית לשרים: "דחיית הבחירות ברשויות ערביות רק בשל מידע מודיעני קונקרטי"

היועמ"שית: "דחיית הבחירות ברשויות ערביות רק בשל מידע מודיעני קונקרטי"
רונן בר בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך ישיבה סגורה שבה עלתה שאלת האפשרות לדחיית הבחירות ברשויות ערביות התבקש ראש השב״כ רונן בר לגבש חוות דעת מודיעינית על איומים בבחירות ברשויות המקומיות, שתאפשר תמונת מצב על המתרחש ברשויות השונות.

על פי דיווח בכאן חדשות, בהתאם לחוות הדעת הנ״ל תתקבל ההחלטה אם לדחות את הבחירות ברשויות ערביות. אם תהיה דחיה ביישובים מסויימים היא צפויה להיות לשלושה חודשים בלבד.

במהלך הדיון היועמ״שית גלי בהרב מיארה הבהירה לשרים: "דחיית הבחירות ברשויות ערביות רק בשל מידע מודיעני קונקרטי על איומים שכרגע אינו קיים".

כזכור, במהלך דיון חסוי שנערך השבוע בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו וראש השב"כ רונן בר, דרשו מספר שרים הממשלה לבטל או לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות בחברה הערבית. דרישה זו נענתה בסירוב של הייעוץ המשפטי.

דברים אלו מגיעים בעקבות האלימות בחברה הערבית, ואיומים שונים על חייהם של מועמדים לתפקידי ראשי הראשויות הערביות - שמגיעים לעיתים לאלימות ואף לרצח.

חדשות בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד