כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברשות חוגגים

נדחתה תביעת המיליארד של משפחת הנרצח

משפחתו של הקדוש הרב קלמן זאב לוין הי"ד שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בני תורה בהר נוף תבעה בבית משפט בארה"ב את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף בסך מיליארד דולרים, אך זו נדחתה וברשות הפלסטינית חוגגים על כך

נדחתה תביעת המיליארד של משפחת הנרצח
הק' קלמן לוין הי"ד/זירת הפיגוע צילום: אתר יזכור/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שבע שנים לאחר פיגוע הטרור האכזרי בבית הכנסת 'בני תורה' בשכונת הר נוף הירושלמית, משפחתו של הרב קלמן זאב לוין הי"ד, שנולד וגדל בארה"ב, הגישה תביעה בבית המשפט בארצות הברית נגד הרשות הפלסטינית וארגון אש"ף על סכום של מיליארד דולר ועל אחריות למעשה הרצח, אולם ביהמ"ש דחה את התביעה. כך מדווח ב'מקור ראשון'.

שר האוצר הפלסטיני שוקרי בשארה, חגג על דחיית התביעה וכינה אותה "הישג משפטי ענק" ואמר: "התובעים בתיק דרשו פיצויים בסך מיליארד דולר, בטענה לאחריות הרשות הלאומית הפלסטינית וארגון אש"ף לפעולה שהתרחשה בירושלים ב-2014, אך בזכות עבודה של עורכי הדין הושג ההישג המשפטי, למרות תמיכת הממשל האמריקני בעמדת התובעים".

כל הכתבות והדיווחים על הפיגוע בהר נוף

בשארה הוסיף והודה לצוות עורכי הדין שמגינים על עמדת הרשות הפלסטינית וארגון אש"ף, ולהצלחתם לבטל עד כה 30 פסקי דין של בתי המשפט בשנים האחרונות נגד הרשות הפלסטינית וארגון אש"ף. לטענתו, עד כה בוטלו תיקים בסך כולל של 4.5 מיליארד דולרים בתביעות שהוגשו נגדם.

מצבתו של הק' קלמן זאב לוין הי"ד בגבעת שאול.

מייסדת ומנהלת ארגון 'שורת הדין', עורכת הדין ניצנה דרשן לייטנר, הגיבה לדחיית התביעה ומסרה: "משנת 2016, בית המשפט בארה"ב קיבל החלטה שלא ניתן לחייב את הרשות הפלסטינית ואש"ף בתשלום פיצויים על מעשי טרור, גם נגד אזרחים אמריקנים וזאת למרות חוק הפיצויים שנועד להילחם בטרור".

בפיגוע הירי שהתרחש ביום כ"ה חשוון תשע"ה, 18/11/2014 בעת תפילת שחרית בבית הכנסת 'בני תורה' בהר נוף נרצחו חמישה מבני הקהילה בידי שני מחבלים תושבי שכונת ג'אבר מוכבר שבמזרח ירושלים כשהם חמושים באקדחים, בגרזן ובסכין קצבים. תיעודים מחרידים ומצמררים של מתפללים מתבוססים בדמם כשהם עטופים בטליתות ותפילין החרידו וזעזעו את העולם כולו.

 

קלמן זאב לוין מיליארד דולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד