ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
נהרגו באופן מסתורי

גרמניה לאחר מותו של פריגוז'ין: "נפל פתאום מהשמים"

לאחר מותו של פריגוז'ין שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק אמרה כי מותו של מנהיג וגנר התנהל לפי דפוס של מקרי מוות "לא ברורים" ברוסיה. "אחראים לפשעים איומים נגד העם האוקראיני"

גרמניה לאחר מותו של פריגוז'ין: "נפל פתאום מהשמים"
יבגני פריגוז'ין צילום: באדיבות המצלם

הדיפלומטית הבכירה של גרמניה, שרת החוץ אנאלנה בארבוק, אמרה שזה טבעי לחשוד במעורבותו של הקרמלין במותו של ראש וגנר יבגני פריגוז'ין, בהתייחסה לדפוס של "מקרי מוות לא ברורים ברוסיה".

פריגוז'ין שמרד בפוטין היה על מטוס פרטי שהתרסק ברוסיה ביום רביעי, כך מסרו כלי תקשורת הקשורים לוגנר. רשויות התעופה הרוסיות אמרו גם כי מנהיג קבוצת וגנר היה על הטיסה, וכלי תקשורת במדינה דיווחו שכל האנשים שהיו על הסיפון נהרגו.

"אין זה מקרי שהעולם מסתכל מיד על הקרמלין כאשר איש סודו לשעבר של פוטין נופל פתאום מהשמיים חודשיים לאחר שניסה לעשות מרד", אמרה אנאלנה בארבוק, בהתייחסה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בארבוק אמרה כי יש דרכים שונות שבהם מתים יריביו של פוטין: "אנחנו מכירים את הדפוס הזה ברוסיה של פוטין: מקרי מוות, התאבדויות מפוקפקות, נפילות מחלונות, כל מה שנותר לא ברור שמדגיש מערכת כוח דיקטטורית הבנויה על אלימות", אמרה שרת החוץ הגרמנית.

"עלינו לחשוש שרוסיה, עם או בלי וגנר, תמשיך במשחקה הציני לא רק באוקראינה אלא בעיקר באפריקה", אמרה בארבוק. "ואל לנו לשכוח שפריגוז'ין ווגנר אחראים לפשעים איומים נגד העם האוקראיני ובמדינה אחת אחרי השנייה באפריקה".

תגובות נוספות  למותו של פריגוז'ין

צרפת מסרה שיש ספקולציות לגבי הסיבות להתרסקות המטוס שהרגה את פריגוז'ין.

"אנחנו עדיין לא יודעים את נסיבות ההתרסקות הזו. יש לנו כמה ספקות", אמר דובר הממשלה אוליבייה וראן לטלוויזיה "פראנס 2".

פריגוז'ין היה "האיש שעשה את העבודה המלוכלכת של פוטין. מה שהוא עשה הוא בלתי נפרד ממדיניותו של פוטין, שנתן לו את האחריות לבצע פשעים כראש וגנר", אמר.

יועץ של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר לעיתון "בילד" בגרמניה, כי מותו של פריגוז'ין היה צפוי. "פריגוז'ין חתם על צו המוות שלו ברגע שהוא עצר במרחק של 180 קילומטרים ממוסקבה", אמר מיכאיל פודוליאק לעיתון.

הנשיא זלנסקי הכחיש כי לקייב יש קשר להתרסקות. "כולם יודעים מי היה מעורב", אמר זלנסקי. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע תחושה דומה. "אני לא יודע בוודאות מה קרה, אבל אני לא מופתע", אמר.

יבגני פריגוז'ין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד