ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
החיסול שהסעיר את העולם

לוקשנקו טוען: הזהרתי את פריגוז'ין לפני מותו

נשיא בלארוס טוען כי הזהיר את פריגוז'ין ויד ימינו אוטקין מפני איומים אפשריים על חייהם. עוד דווח כי הוא התעקש שלוחמי וגנר יישארו בבלארוס לאחר מות מנהיגם

לוקשנקו טוען: הזהרתי את פריגוז'ין לפני מותו
נשיאי בלארוס ורוסיה צילום: דוברות הקרמלין

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו טוען כי הזהיר את יבגני פריגוז'ין וסגנו דמיטרי אוטקין מפני איומים אפשריים על חייהם. בנוסף נטען כי הוא התעקש שלוחמי כוח וגנר יישארו בבלארוס לאחר מות מנהיגם ברוסיה "כל עוד אנחנו זקוקים להם".

הרודן טען בנוסף כי הוא "לא יכול לדמיין" שפוטין הורה להרוג את פריגוז'ין. עם זאת, הודה כי איננו יודע מי אחראי לנפילתו של המטוס, שהייתה לדבריו "חובבנית וברוטאלית".

בתגובה לדיווחים במערב כי פוטין נתן הוראה להרוג את הבוס של וגנר יבגני פריגוז'ין, דוברו של הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר ביום שישי כי מדובר "בשקר מוחלט ויש הרבה ספקולציות" על רקע "המוות הטראגי" של האנשים במטוס הפרטי שהתרסק ליד מוסקבה.

נשיא רוסיה פוטין שלח ביום חמישי תנחומים למשפחתו של יבגני פריגוז'ין שנהרג יממה קודם בהתרסקות מטוסו, ואמר שברוסיה ממתינים לחקירה. בנאום בטלוויזיה כינה פוטין את פריגוז'ין "איש עסקים מוכשר" אותו הוא מכיר משנות ה-90 ואמר "החוקרים יבדקו מה קרה אבל הבדיקה הזו תיקח זמן". פוטין ציין כי לראש וגנר היה "גורל קשה".

"הוא היה אדם עם גורל קשה, הוא עשה כמה טעויות חמורות בחייו", אמר פוטין. "הוא השיג את התוצאות הנדרשות הן עבור עצמו והן עבור מאמץ משותף שביקשתי ממנו בחודשים האחרונים". "הוא היה איש עסקים מוכשר", אמר פוטין, והבטיח חקירה מלאה.

בתוך כך נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי לקייב אין שום קשר למותו של ראש וגנר, יבגני פריגוז'ין. סוכנות הידיעות אינטרפקס-אוקראינה ציטטה את זלנסקי: "לא היה לנו שום קשר לזה. כולם מבינים למי יש מה לעשות עם זה".

 

יבגני פריגוז'ין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד