כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
91 אלף או 5,000 בלבד?

השבוע ה-34 למחאות: כמה הגיעו לרחוב קפלן

האם המפגינים התעייפו או שמא חום אוגוסט שבר אותם? כבר לא מדברים על רבע מיליון בקפלן אלא על מקסימום 208 אלף איש בכל רחבי הארץ שהם שווים לכששה מנדטים בלבד | אז כך סיקרה התקשורת את המחאה בשבוע ה-34 שלה

השבוע ה-34 למחאות: כמה הגיעו לרחוב קפלן
שבוע 34 למחאה בקפלן צילום: גילעד פירסט

זה השבוע ה-34 יצאו מתנגדי הממשלה להפגין ברחבי הארץ, רובם הגדול במוקד המרכזי - רחוב קפלן בתל אביב, כאשר המספרים נעו בדיווחים התקשורתיים בין 100 אלף איש, לבין 5,000 איש בלבד. וגם הכותרת על המסך שאולי סוף סוף באופן רשמי אישרה את כל מה שכולנו כבר יודעים מיום המחאה הראשון.

ב'כאן חדשות' דווח כי "שבוע 34 להפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: הערב (שבת) התקיימה הפגנה בסימן "אוזלת היד הממשלתית בטיפול בפשיעה בחברה הערבית" שכללה כמאה ארונות קבורה מ"ממצעד המתים"". לשון הקטע הראשון בדיווח.

ב-N12, אתר החדשות של 'ערוץ 12', נכתב בכותרת מבלי להיכנס למספרים "השבוע ה-34 למחאות נגד המהפכה המשפטית". יצוין כי על מסך 'חדשות 12' נכתב במהדורה המרכזית "מחאה נגד הממשלה", מה שבעצם הוכיח למי שעדיין היה חסר כי המחאה הינה נגד הממשלה ולא נגד הרפורמה המשפטית.

"91 אלף הפגינו בקפלן, עוד רבבות ברחבי הארץ", נכתב בכותרת המסקרת את ההפגנה באתר 'חדשות 13'. בכתבה צוין כי הנתונים הם על-פי תמונות רחפן של Crowd Solutions עבור חדשות 13, נכון לשעה 21:00.

ב'הארץ' נכתב בכותרת "רבבות הפגינו נגד ההפיכה; ראש העיר טירה: הדם זורם ברחובות שלנו והממשלה מפרקת את המשטרה".

ב'ישראל היום' לא נכנסו למספרים וכתבו: שבוע ה-34 למחאה: ראש עיריית טירה: "שר שונא ערבים – יגן על ילדי הערבים? הממשלה הזאת רוצה שנשאר שקועים בדם".

באתר ynet נכתב בכותרת "רבבות ברחבי הארץ בשבת ה-34 למחאה. 1 בספטמבר על הכוונת של המפגינים".

ב'וואלה' כי "על פי הערכת מארגני ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, בהפגנות ברחבי הארץ השתתפו היום (שבת) יותר מ-208 אלף מפגינים, בלמעלה מ-100 מוקדים. הפגנות גדולות התקיימו בחיפה - שם השתתפו על פי ההערכה כ-25 אלף איש, בנתניה, עם 16 אלף איש ובכפר סבא, עם כ-7,700 איש".

באתר של עיתון 'מעריב' לא מצאנו סיקור. האם התעייפו מלסקר אירוע שכבר אולי הפך בעיניהם למשעמם? אין לדעת.

לעומת זאת, מגיש ערוץ 14, ינון מגל צייץ בחשבון הטוויטר הפופולרי שלו מפי גורם אכיפה בכיר כי לקפלן הגיעו "חמשת אלפים בשיא".

אם נסכם, לפי הדיווח המקסימלי של מארגני ההפגנות שצוטטו ב'וואלה', "בכל רחבי הארץ" הפגינו יותר מ-208 אלף איש, השווים לכששה מנדטים בלבד שמפגינים מול ממשלה שזכתה ב-64 מנדטים.

מחאת קפלן מפגינים תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד