ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
התקציבים יועברו?

הערב: ראש השב"כ ושר האוצר יפגשו עם ראשי הרשויות הערביות

הערב יערכו ראש השב"כ רונן בר ושר האוצר סמוטריץ' עם ראשי הרשויות הערביות - על רקע הקפאת התקציבים לרשויות הערביות, והעלאת תוכנית הרמזור לתקצוב הרשויות

הערב: ראש השב"כ ושר האוצר יפגשו עם ראשי הרשויות הערביות
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הערב (ראשון) יערוך ראש השב"כ רונן בר פגישה עם ראשי הרשויות הערביות ושר האוצר בצלאל סמוטריץ, כך פורסם ב"כאן 11".

פגישה זו נערכת לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, שמעוררות גל אלימות כלפי מועמדים ברושיות הערביות . בדיון צפויים לבקש נציגי הממשלה וראש השב"כ שיתוף פעולה עם הממשלה מצד ראשי הרשויות. על פגישה זו הוחלט בשבוע שעבר בועדת המשנה למיגור הפשיעה בחברה הערבית. בפגישה לא יקח חלק השר בן גביר, שהביע בשיחות סגורות התנגדות כלפיה.

נזכיר כי אתמול פורסם שאחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירב להעביר את התקציבים לרשויות ערביות, בממשלה מקדמים תוכנית לסיווג הרשויות לפי רמת איום. המטרה: לחלק את הכספים בהתאם.

התוכנית קיבלה את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל פיה רשויות יסווגו על פי רמזור: רשות ירוקה - תתוקצב כרגיל, רשות צהובה - תתוקצב בהתאם לפיקוח, ורשות אדומה - הכסף יוקפא עד מציאת מנגנון שיבטיח מניעת זליגת הכסף לגורמי פשיעה.

עוד לפני כן דווח כי במהלך דיון חסוי שנערך בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו וראש השב"כ רונן בר, דרשו מספר שרים הממשלה לבטל או לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות בחברה הערבית. דרישה זו נענתה בסירוב של הייעוץ המשפטי.

דברים אלו מגיעים בעקבות האלימות בחברה הערבית, ואיומים שונים על חייהם של מועמדים לתפקידי ראשי הראשויות הערביות - שמגיעים לעיתים לאלימות ואף לרצח.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד