כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האמריקאים מודאגים

חלקי רכב חשמלי הוחרמו על ידי הממשל האמריקאי - זאת הסיבה

יצרני רכב שהיו אמורים לקבל משלוחים של חלקי רכב חשמלי מסין גילו שהחלקים היקרים שלהם הוחרמו על ידי הממשל האמריקאי. ההחרמה הגיעה במסגרת חקירה שמטרתה מניעת מכירה של חלקים שיוצרו בעבודת כפייה

חלקי רכב חשמלי הוחרמו על ידי הממשל האמריקאי - זאת הסיבה
קו יצור סוללות לרכב חשמלי בסין צילום: BYD

האם חלקי חילוף שמותקנים במכוניות חדשות מיוצרים בכפייה? לפי פרסומים בארצות הברית, תשעה יצרני רכב שהיו אמורים לקבל משלוחים של חלקי רכב חשמלי מסין גילו שהחלקים היקרים שלהם הוחרמו על ידי הממשל האמריקאי. זאת, במסגרת חקירה שמטרתה היא מניעת מכירה של חלקים שיוצרו בעבודת כפייה.

כיום יצרני הרכב הגדולים מתהדרים במכוניות החשמליות והירוקות שלהם, אבל מאחורי הקלעים המציאות היא פחות יפה: משאבים אשר משמשים ליצור הסוללות מגיעים ממכרות במדינות עולם שלישי שתנאי ההעסקה בהם אינם ראויים, פסי ההרכבה של הסוללות גם נמצאים, כך מתברר, תחת חקירה של גופים בינלאומיים בגלל חשד לעבודה בכפייה והתהליך שבו המכונית החדשה ו"הידידותית לסביבה" מגיעה ללקוח המאושר עלול להיות רחוק מאוד מלהיות הוגן.

לפי הפרסומים בארצות הברית, הממשל האמריקאי החל לחקור יבוא של רכיבי סוללות לרכב חשמלי, צמיגים ואלומיניום אשר מיוצרים במחוזות מסוימים בסין מחשש שאלה יוצרו במחנות עבודה של הממשל הסיני אשר מיועדים לאויגורים, (מיעוט מוסלמי שאנשיו חיים במחוזות מסוימים בסין ומהווים מיעוט ביחס לאוכלוסיה הכללית – רובה ככולה מכונה "האן").

חקירת חלקי החילוף האלה הללו מהווה למעשה המשך של חקירה שהממשל האמריקאי החל כבר בשנה שעברה בנושא פאנלים סולאריים שיוצרו בסין וכעת החקירה הורחבה גם לחלקי רכב. האם מכוניות ידידותיות לסביבה עלולות להיות לא ידידותיות לאדם?.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד