כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יתקיים משא ומתן

עשרות אלפי עובדים נערכים לשביתה ביונדאי

העובדים ביונדאי בקוריאה הדרומית קוראים לשביתה כללית בגין העלאת גיל הפרישה של עובדים וותיקים מ-60 ל-64 שאותה דורשת הנהלת החברה, כמו גם הם דורשים דיונים על העלאות שכר לעובדים

עשרות אלפי עובדים נערכים לשביתה ביונדאי
אולם תצוגה של יונדאי. דגמי יונדאי רבים המשווקים בישראל מיוצרים מחוץ לקוריאה הדרומית צילום: יונדאי

עובדי יונדאי, מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל, נערכים להשבתה אפשרית של מתקני היצור של יונדאי בקוריאה הדרומית. כך מדווחות רשתות החדשות במדינה. אם השביתה של עובדי יונדאי אכן תיכנס לתוקף, תהיה זו הפעם הראשונה בחמש שנים שעובדיה של ענקית יצור הרכב הדרום קוריאנית משביתים את היצור.

כיום חלק ניכר ממכוניות יונדאי אשר מיובאות לישראל אינן מיוצרות בקוריאה, אלא דווקא במפעלים של יונדאי שנמצאים באירופה, אבל יש דגמים של יונדאי, למשל איוניק 5 החשמלית, שמיוצרים ביונדאי בקוריאה. יונדאי אגב מייצרת גם מכוניות במפעלים בהודו.

לפי הדיווחים בקוריאה הדרומית, הסיבה להיערכות העובדים ביונדאי קוריאה לשביתה היא העלאת גיל הפרישה של עובדים וותיקים מ-60 ל-64 שאותה דורשת הנהלת החברה, כמו גם דיונים על העלאות שכר לעובדים.

איגוד עובדי יונדאי נחשב לאחד הגדולים בקוריאה הדרומית ומונה, לפי פרסומים במדינה, 40,000 חברים. לפי הדיווחים מעל 90% מהעובדים הצביעו לאחרונה בעד שביתה אם יונדאי לא תקבל את דרישותיהם אשר כוללות העלאת שכר חודשית בגובה 139 דולר לכל עובד ומענק מיוחד לעובדים אם ביצועיה של החברה יהיו טובים.

במהלך הימים הקרובים יתקיים משא ומתן בין הנהלת יונדאי ובין עובדיה אשר יקבע את המשך ההתנהלות והאם אכן עובדי יונדאי ישביתו את היצור בקוריאה.

האם השביתה הזו תשפיע על אספקת רכבי יונדאי לישראל? סיכוי נמוך שנחוש זאת בשלב הזה.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד