ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
עוררה סערה

אוניברסיטה מחפשת פרופסור למדעי היהדות אך רק קתולים מוזמנים

אוניברסיטת לוצרן בשוויץ הרגיזה רבים לאחר שבמודעת הדרושים לפרופסורה לתיאולוגיה ומדעי היהדות, נאמר כי רק קתולים מוזמנים להגיד קורות חיים, יהודים לא יכולים להתמודד לתפקיד

אוניברסיטה מחפשת פרופסור למדעי היהדות אך רק קתולים מוזמנים
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

מודעת דרושים מהפקולטה התיאולוגית של אוניברסיטת לוצרן במרכז שוויץ עוררה סערה בשוויץ. "אנו מחפשים פרופסור במשרה מלאה לתיאולוגיה ומדעי היהדות" נרשם במודעת הדרושים. הנושא מדעי היהדות נלמד באוניברסיטת לוצרן מאז 1981. מחזיקת התפקיד ארוכת לשעבר, ורנה לנזן, פרשה כעת מתפקידה.

העיתון היהודי השוויצרי "תכלס" דיווח, כי רק קתולים יכולים להגיש בקשה לתפקיד: שתיים מהדרישות הן חברות בכנסייה הקתולית ו"דוקטורט קנוני" (קהילה לחינוך קתולי) רק סטודנטים לתיאולוגיה קתולית מתקבלים לכך.

העובדה שמועמדים יהודים (אך גם פרוטסטנטים או כאלה שאין להם זיקה דתית) מודרים ממקצוע מדעי היהדות לא מתיישבת אצל הציבור השוויצרי: נשיאת הוועדה הפדרלית נגד גזענות, מרטין ברונשוויג גראף, הביעה את פליאתה על כך. היא סבורה שיש להטיל ספק מהותי בהדרת בקשות יהודיות.

האוניברסיטה לא מכחישה את הדיווח, ועומדת על כך שזה חלק מהתפקיד "פרופסורה זו עוסקת בעצם הדיאלוג הנוצרי-יהודי וזה כולל מעורבות במשלחות קתוליות ובוועדות הכנסיות" ולכן יהודים לא יכולים לקבל את התפקיד.

אלפרד בודנהיימר, פרופסור להיסטוריה דתית יהודית וראש המרכז למדעי היהדות באוניברסיטת באזל בשוויץ, לא משתכנע בשום אופן מהטיעון הזה. בודנהיימר היה בעבר מרצה בלוצרן, אבל בשלב מסוים הוא הבין שעם הדרישות הללו אין סיכוי עבורו, הוא הבין שאין לו סיכוי לקבל אי פעם תפקיד ניהולי. בניגוד מוחלט לבזל, שם הפך לדיקן היהודי הראשון של הפקולטה התיאולוגית, כך דווח ב-juedische-allgemeine.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד