כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פתוחה לכולם

האוניברסיטה הפתוחה: נשבר מחסום ה-3000 סטודנטים מהציבור החרדי

החרדים נוהרים לאקדמיה? עליה של 25% במספר מסיימי התואר בשנת תשפ"ב ● עם 3069 סטודנטים חרדים, האוניברסיטה הפתוחה שומרת על מעמדה כמוסד הלימודים הגבוהים המועדף על הציבור החרדי

האוניברסיטה הפתוחה: נשבר מחסום ה-3000 סטודנטים מהציבור החרדי
בוגרי האוניברסיטה הפתוחה צילום: יח"צ

מספר הסטודנטים החרדים במוסדות להשכלה גבוהה גדל ברציפות בשנים האחרונות וכעת מתחילים לראות את השינוי גם במספר מסיימי התארים:

לפי נתונים שפרסמה המועצה להשכלה גבוהה, בשנת הלימודים תשפ"ב היתה עליה של 25% במספר החרדים שקיבלו תואר אקדמי. לפי נתוני המל"ג כ-1100 גברים וכ-3600 נשים בוגרי החינוך החרדי קיבלו תואר אקדמי בשנה"ל שעברה.

נתון מדהים נוסף פורסם לאחרונה: לראשונה, מס' הסטודנטים החרדים באוניברסיטה הפתוחה חצה את רף ה-3,000. לפי נתוני הלמ"ס, 3,069 סטודנטים וסטודנטיות חרדים בחרו ללמוד בשנה"ל תשפ"ג באוניברסיטה הפתוחה. נתונים אלה מעידים כי האוניברסיטה הפתוחה היא מוסד הלימודים המוביל והמבוקש ביותר בקרב חרדים באקדמיה.

העליה העקבית במספר הסטודנטים החרדים באוניברסיטה הפתוחה, נובעת משילוב של מספר מאפיינים שהופכים את הלימודים באוניברסיטה הפתוחה למותאמים לאורח החיים החרדי. שיטת הלימוד מתאימה במיוחד לסטודנטים מהחברה החרדית שיכולים לשמור על סגנון החיים בלי שינוי לצד לימודים אקדמיים ברמה הגבוהה ביותר. לצד יתרון זה, מציעה האו"פ לתלמידים החרדים מגוון יתרונות נוספים, בהם: היעדר תנאי קבלה כמו תעודת בגרות או מכינה קדם אקדמית, יכולת לשלב עבודה לצד לימודים איכותיים לתואר, אווירת לימודים איכותית המותאמת לאורח החיים החרדי וכן נציג ליווי אישי לסטודנטים חרדים עד לסיום הלימודים.

"מזה מספר שנים, אנו רואים בשטח התרחשות של תהליכים מקבילים של קיטוב בשיח הציבורי מחד ותהליכי כניסה מוגברים להשכלה אקדמית והשתלבות בתעסוקה בקרב בוגרי החינוך החרדי מאידך", אומר זאב סקלר מנכ"ל חברת תלם המלווה את פרויקט שילוב החרדים באו"פ. "כאשר מתעלמים מרעשי הרקע בשיח התקשורתי, מגלים את הצמא החרדי לשילוב של מקצוע איכותי ושמירה על אורח חיים חרדי. ההצלחה הפנומנלית של החרדים באוניברסיטה הפתוחה, מעידה יותר מכל על השאיפה של חרדים רבים לשלב שמירה על אורח חיים חרדי וחיים בקהילה החרדית ללא צורך להתפשר על השכלה אקדמית איכותית".

"יותר ויותר חרדים בוחרים באוניברסיטה הפתוחה כמוסד הלימודים המועדף עליהם", אומר ד"ר מושיק לביא סמנכ"ל חדשנות ויזמות והממונה על הנגשת הלימודים לחברה החרדית באוניברסיטה הפתוחה. "רק לאחרונה ערכנו כנס שעסק בלימודי תארים מתקדמים לחרדים בהשתתפות חרדים רבים שלא שינו דבר באורחות חייהם אבל רוצים להתקדם למשרות ותפקידים בהם יוכלו לשרת את החברה החרדית, במגוון אפיקים מקצועיים כגון טיפול, ניהול, יזמות ואחרים".

האוניברסיטה הפתוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד