ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
סערה בגרמניה

דורשים כינוס מיוחד: סגן ראש הממשלה לעג לנרצחי השואה

נחשף עלון שכתב סגן ראש ממשלת בוואריה בנעוריו, בו לעג לנספי השואה - ותיאר מחנות ריכוז והשמדה כמקומות נופש ובילוי. מדובר בחשיפה של עיתון בווארי יוקרתי שלכאורה הוכיח כי סגן ראש הממשלה כתב את העלון

דורשים כינוס מיוחד: סגן ראש הממשלה לעג לנרצחי השואה
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

המערכת הפוליטית בבוואריה - ובעקבותיה בגרמניה רבתי - סוערת לאחר חשיפת עלון שכתב או הפיץ לכאורה סגן ראש הממשלה הבווארי, הוברט אייונגר כשהיה בכיתה יא' ובו תיאור של מחנות ריכוז והשמדה כמקומות נופש ובילוי.

העלון הלא-הומוריסטי מציע לזוכים בתחרות טיסה חינם דרך ארובות אושוויץ, ירייה בעורף, קבורת חינם בקבר אחים, ועוד שלל "פרסים" שהם בבחינת זילות השואה ואף יכולים להיחשב עבירה על החוק.

מדובר בחשיפה של העיתון הבווארי היוקרתי זהדויטשה צייטונג שלכאורה הוכיח כי אייונגר כתב את העלון במכונת הכתיבה שלו, ואף נענש על כתיבתו בזמנו. לאחר החשיפה לקח אחיו של אינווגר את האחריות לכתיבת העלון המרושע.

מפלגות האופוזיציה בבוואריה מגייסות כעת חתימות לכינוס מיוחד של הפרלמנט כחודש וחצי לפני הבחירות המקומיות, וגם ראש ממשלת מדינת המחוז מרקוס זודר (CSU), שנחשב מועמד עתידי לקנצלר, דורש כעת הבהרות מסגנו.

במפלגת האופוזיציה בבוואריה ה SPD אומרים: "אם הדברים אכן נכתבו על ידו, הוא לא ראוי לשאת יותר בתפקיד ביצועי".

נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה יוסף שוסטר הגיב בזעזוע: "העלון שהפיץ בבית ספרו סגן ראש ממשלת בוואריה ונוצר על ידי אחיו הוא לא פחות מגונה היום, שכן הוא מבזה באופן גועל נפש את מיליוני קורבנות השואה".

"הדיון על כך הוא פוליטי מובהק. עם זאת, אין לפטור את העלון סתם כחטא נעורים, שכן הוא ממש רומס את הוויכוח על הנאציזם, שהוא כל כך חשוב לגרמניה. דווקא בגלל שתרבות הזיכרון הזו מותקפת היום שוב באופן קיצוני מהימין הקיצוני, חשוב במיוחד שתוכן העלון יזכה לגינוי חריף".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד