ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
נתניהו עזב את הדיון

הממשלה אישרה את הצעת לוין להקים ועדת בדיקה לפרשת פגסוס

הממשלה אישרה את הצעת השר יריב לוין להקים ועדת בדיקה לפרשת פגסוס. לוין התעמת עם המשנה ליועמ"שית ואמר: "נפגשתי עם ראש השב"כ ועם ראש המוסד, נתתי משקל למה שאמרו והטמעתי כבר את השינויים בהחלטה". השרה גולן תקפה: "מה זה השתלטו עלינו? הם חושבים שכולנו מטומטמים?"

הממשלה אישרה את הצעת לוין להקים ועדת בדיקה לפרשת פגסוס
תוכנת הריגול NSO צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את ההחלטה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס, שתבחן את השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה ומעקב אחר אזרחים ונושאי משרה.

ועדת הבדיקה, שהוקמה בהתאם להצעתו של סגן רה״מ ושר המשפטים לוין, קיבלה באישור הממשלה סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

בראשות הוועדה יעמוד משה דרורי, שופט המחוזי לשעבר אשר נחשב לתומך של הרפורמה המשפטית ובעבר העביר ביקורת על חקירות ראש הממשלה. לצדו, יהיו שני חברים נוספים בוועדה - הסנגורית הציבורית הארצית לשעבר ענבל רובינשטיין ובכיר השב"כ לשעבר, שלום בן חנן.

את הדיון בממשלה ניהל סגן ראש ושר המשפטים יריב לוין לאחר שראש הממשלה נתניהו עזב את הדיון בשל ניגוד עניינים. 

במהלך הדיון אמר המשנה ליועמ"שית גיל לימון: "יש לנו התנגדות לדיון בתיקים פתוחים. יש מספיק תיקים סגורים שאפשר לדון בהם". לימון ציטט מדיוני ועדות חקירה אחרות כיצד יש לשמור על זכויות נאשמים.

השר לוין תהה: "לא הבנתי, כאן אנחנו לא דנים על זכויות נאשמים - אלא על בדיקת פעולות גורמי אכיפת החוק". השר סמוטריץ': "יש כאן כאלו שיעמדו להפוך לנאשמים ועליהם הם רוצים להגן".

המשנה ליועמ"שית גיל לימון הוסיף: "אנחנו מתנגדים בגלל חשיפת שיטות ותהליכים".

השר לוין הקריא לו מתוך הצעת ההחלטה והשיב: "נפגשתי עם ראש השב"כ ועם ראש המוסד, נתתי משקל למה שאמרו והטמעתי כבר את השינויים בהחלטה. לו רצו הם יכלו לבוא לדיון או לכתוב מכתב. הם יודעים להתנגד היטב כשהם רוצים".

השרה מאי גולן תקפה בדיון: "מה זה השתלטו עלינו? הם חושבים שכולנו מטומטמים? חייבים לגדוע את התרבות של ׳לתפוס בגרון׳".

שר המשפטים יריב לוין אמר לאחר האישור: "פרשת הרוגלות היא מהחמורות שנחשפו בשנים האחרונות. חשיפת האמת בעניין, ומניעת אירועים דומים של פגיעה אנושה בזכות אזרחי ישראל לפרטיות, היא חיונית וחשובה מאין כמותה.

אני מצר על הסתייגות חלק מהגורמים המעורבים בפרשה החמורה לבדיקה מעמיקה של הנושא, חרף ניגוד העניינים החריף בו הם מצויים. אני סמוך ובטוח שחברי הוועדה, בראשות שופט מחוזי בדימוס, יעשו את עבודתם בחרדת הקודש הראויה לוועדה כה רגישה.

אני מודה לחברי הוועדה, לכבוד השופט בדימוס דרורי, לעו״ד רובינשטיין ולמר בן חנן, ומאחל להם הצלחה גדולה במשימה החשובה המוטלת עליהם", כך לוין.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד