כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כעת זה רשמי

נתוני הOECD: ישראל היא המדינה היקרה ביותר בעולם

יוקר המחיה בישראל הוא הגבוה ביותר מבין מדינות ה-OECD בשנת 2022 | על פי הנתונים, מדינת ישראל יקרה ב-38% מממוצע המדינות בארגון, וב-53% מהממוצע ממדינות האיחוד האירופי

נתוני הOECD: ישראל היא המדינה היקרה ביותר בעולם
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על פי נתונים שפרסם ה-OECD בשבוע שעבר, בשנת 2022 הייתה ישראל המדינה עם יוקר המחיה הגבוה ביותר מבין כל המדינות בארגון, ועקפה גם מדינות מאוד יקרות כמו שוויץ, שנמצאת במקום השני. ישראל יקרה ב-38% ממוצע המדינות בארגון.

עם זאת, מסקירה חודשית עדכנית יותר שמפרסם הארגון עולה כי ירדנו למקום הרביעי מבין כלל המדינות במדד יוקר המחיה, אחרי אירלנד, איסלנד ושוויץ. ככל הנראה, הסיבה לכך היא פיחות במטבע השקל.

הדירוג של מדד יוקר המחיה משקלל את יוקר המחיה בהתאם לכוח הקנייה בכל מדינה. אם נשווה את יוקר המחיה יחסית לליעדים תיירותיים כמו יוון, טורקיה ופורטוגל — הפער גדול יותר, ומגיע ל–60% ומעלה. פערי המחירים האלה יכולים להסביר מדוע בין ינואר ליולי נסעו 5.75 מיליון ישראלים לחו"ל, ומנגד הגיעו לארץ 2.24 מיליון תיירים בלבד.

לפני כחודשיים הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, פרסם את שיעורי האבטלה במדינות שונות בעולם. ומסתבר שמצבנו טוב יחסית למדינות אחרות. שיעור האבטלה בישראל יותר נמוך מהאיחוד האירופי, מכלל מדינות ה OECD, וגם יותר נמוך מהממוצע במדינות המובילות G7.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד