ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
לבקשת אוקראינה

תומכי וגנר טוענים כי שכיר חרב נאצי נעצר בפינלנד

ערוצי טלגרם של תומכי וגנר דיווחו כי רוסי שנעצר בפינלנד הוא לוחם עם רקע ניאו-נאצי שנעצר לבקשת אוקראינה. האיש נלחם באוקראינה מאז 2014, הוא נעצר ביולי בגין הפרת חוקי הגירה, וכעת ניתן להסגירו לאוקראינה

תומכי וגנר טוענים כי שכיר חרב נאצי נעצר בפינלנד
משטרת פינלנד צילום: Pixabay

ערוצי מדיה חברתית המקושרים לשכירי החרב של קבוצת וגנר ברוסיה דיווחו בסוף השבוע שלוחם מאחת מיחידות של הקבוצה נעצר בפינלנד לבקשת אוקראינה.

ברוסיה דווח, כי רוסיץ', יחידת משנה ימין קיצונית המזוהה עם וגנר, דיווחה כי האיש הוא יאן פטרובסקי, חבר מייסד ומנהיג של יחידת רוסיץ שנמצאת תחת סנקציות של האיחוד האירופי וארצות הברית מאז השנה שעברה.

בטלגרם דווח כי פטרובסקי, שנלחם באוקראינה מאז 2014, נעצר תחילה ב-20 ביולי בגין הפרת חוקי הגירה, וכעת ניתן להסגירו לאוקראינה.

פטרובסקי, שהיה בעבר תושב נורבגיה, הוא פעיל ימין קיצוני שסייע לייסד את רוסיץ' כיחידה ניאו-נאצית בסכסוך בחבל דונבאס ב-2014. לא ברור כיצד הצליח פטרובסקי להיכנס לפינלנד בעודו תחת סנקציות של האיחוד האירופי.

בית משפט בוונטה שליד הלסינקי צפוי להאריך את מעצרו של פטרובסקי לבקשת הלשכה הלאומית הפינית לחקירה ביום שישי אחר הצהריים, כך אמר גורם בבית המשפט לסוכנות הידיעות רויטרס.

סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית RIA דיווחה, כי שגרירות רוסיה בהלסינקי הודיעה כי היא מודעת למעצר של אזרח רוסי בפינלנד לבקשת אוקראינה והיא נוקטת בצעדים להציע סיוע קונסולרי.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד