ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
נחקר כפשע שנאה

משטרת קנט עצרה גבר בחשד שניתץ מצבות בבית קברות יהודי

גבר בן 41 נעצר בחשד שניפץ מצבות בבית הקברות היהודי בקנט - אנגליה. המשטרה מתייחסת לתקרית בבית הכנסת ברוצ'סטר - קנט כאל פשע שנאה. זו הפעם החמישית שהקהילה מותקפת ב-10 השנים האחרונות

משטרת קנט עצרה גבר בחשד שניתץ מצבות בבית קברות יהודי
חלק מהמצבות שהופלו צילום: Chatham Memorial Synagogue

אדם בן 41 נעצר ביום שישי האחרון לאחר שניפץ מצבות בבית קברות יהודי בקנט. השוטרים חקרו את התקרית כפשע שנאה, כאשר הנזק מסתכם בכ-19,000 פאונד (כ-90.000 שקלים).

על פי ההערכות, הנזק נגרם בין ה-15 באוגוסט ל-18 באוגוסט בבית הכנסת Chatham Memorial ברוצ'סטר - קנט. דליה הלפרן מתסיוס, יו"ר הנאמנים של בית הכנסת, אמרה כי זו הפעם החמישית שהקהילה מותקפת ב-10 השנים האחרונות, כאשר התקרית האחרונה התרחשה ב-2019.

היא אמרה שהתגובה מהקהילה הייתה של "חוסר אמונה, אימה, גועל", והוסיפה: "היית רוצה לחשוב שלאנשים יש כבוד לדתות אחרות ולמתים ולמורשת. זה בית קברות משמעותי במיוחד, הוא היחיד המחובר לבית כנסת במדינה".

מפקד המשטרה ניק ספארקס ממשטרת קנט אמר שהשוטרים חוקרים את התקרית כפשע שנאה וכי הסיורים באזור יתוגברו.

כזכור כפי שדיווחנו אלמוני גרם הרס ונזק בבית הקברות של בית הכנסת בצ'טהאם ברוצ'סטר אנגליה. שובל של חורבן הושאר במקום ומצבות נופצו והופלו. המשטרה מתייחסת לזה כאל פשע שנאה.

זו הפעם החמישית שבית הקברות נפגע בשנים האחרונות. בפעמים קודמות מצלמת אבטחה נגנבה מהקיר, צואה נמרחה על הקירות והדלת, וכתובות גרפיטי כולל צלבי קרס רוססו על רהיטים.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד