ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בתום פגישה ממושכת

הכספים שסמוטריץ' החליט להקפיא לרשויות הערביות - יועברו תחת בקרה

סוף לסאגה: לאחר פגישה לילית שנמשכה למעלה מחמש שעות ושנערכה עם ראש השב"כ, שר האוצר הודיע על הפשרת 200 מיליון השקלים שהחליט להקפיא לרשויות הערביות. ראשי הרשויות הביעו את הסכמתם לעיקרון שלפיו התקציבים יועברו דרך "מנגנוני הפעלה, פיקוח ובקרה"

הכספים שסמוטריץ' החליט להקפיא לרשויות הערביות - יועברו תחת בקרה
נתניהו וסמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi, Flash90

לאחר פגישה לילית שנמשכה למעלה מחמש שעות ושנערכה עם ראש השב"כ רונן בר וראשי הרשויות הערביות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע על שחרור 200 מיליון השקלים שהחליט להקפיא לרשויות הערביות.

בהודעה משותפת שפרסמו שר האוצר סמוטריץ' ושר הפנים משה ארבל נמסר כי ראשי הרשויות הביעו את הסכמתם לעיקרון שלפיו התקציבים יועברו דרך "מנגנוני הפעלה, פיקוח ובקרה", שיבטיחו את העברת התקציבים "לטובת אזרחי ישראל הערבים ולא לידי ארגוני הפשיעה".

במשרד האוצר הוסיפו כי הכספים יועברו בכפוף ל"גיבוש המנגנונים" אשר יבואו לאישור הממשלה בתוך כשבועיים, ו"כנגד התחייבות של שר הפנים כי התקציבים יועברו לרשויות רק לאחר גיבוש המנגנונים האמורים".

עוד נמסר בהודעת השרים: "תקודם חבילת חוקים שיעניקו סמכויות לאכיפה פלילית וכלכלית כנגד ארגוני הפשיעה בחברה הערבית. משרד האוצר יתקצב באופן מיידי עשרות מיליוני שקלים לאמצעים טכנולוגיים הנדרשים למשטרת ישראל להגברת האכיפה והביטחון האישי בחברה הערבית".

נזכיר כי אמש נערך דיון סוער במהלך ישיבת הממשלה סביב התקציבים לרשויות הערביות. שר החינוך יואב קיש הטיח בשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אתה מרסק את החברה הערבית". סמוטריץ' השיב: "אתה לא מבין כלום, אתה מדבר שטויות. יש קמפיין על הראש שלי, שרים שלא מבינים את האירוע. תתקשרו, תלמדו את האירוע". קיש השיב: "תעביר את ה-200 מיליון ואת השאר אחרי".

מאוחר יותר פנה נתניהו לסמוטריץ': "אי אפשר לנהל ככה ישיבות עם צעקות, אני רק מבקש שכל זה ינוהל מהר". סמוטריץ' השיב: "אז אתם רוצים שנעשה את מה שעשו בנט ולפיד עם מנסור עבאס?".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן העירה: "אני לא מעבירה שקל לחברה העברית שמנהלים קרטלים. את העולם הזה צריך לעצור". שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן אמרה: "צריך לדבר לבייס היהודי". נתניהו קטע אותה ואמר: "אני לא מדבר עכשיו לבייסים, יש דחיפות שאין להתעלם ממנה. צריך לאמץ את ההצעה של שר האומר, תביאו לנו הצעה וניישם תחת בקרה".

בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד